To je to što me zanima!

Jokić o promjeni školstva: Treba ukinuti opći uspjeh jer on ne govori baš ništa o učeniku

Reforma bi za društvo učinila nešto korisno, a to je da se uvedu meritokratski kriteriji u naš sustav. Vlast sama ruši meritokratske kriterije, istaknuo je Jokić
Vidi originalni članak

Boris Jokić, psiholog i stručnjak za obrazovne znanosti i ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, komentirao je stanje u obrazovanju. Što se tiče pravednijeg vrednovanja u školama, Jokić ističe kako rješenja postoji od 2016. te da je krajnje vrijeme da se one počnu primjenjivati. 

- Što bi trebalo prvo napraviti – opći uspjeh treba ukinuti kao prosjek zaključne ocjene jer on ne znači ništa, ne govori ništa ni o učeniku ni o tome u čemu je učenik dobar, logički i matematički je neopravdan - istaknuo je u razgovoru za RTL Danas

Dodao je kako se, ukoliko se ukine opći uspjeh, onda gledaju samo predmeti koji su bitni za nastavak obrazovanja ovisno o srednjoj školi. 

PISMO MINISTRU Učitelji od Fuchsa traže najstrože kazne za upad u školu

- Treća stvar je kod prijelaza iz osnovne u srednju školu je uvesti hibridni model vrednovanja u osnovnom školama. Naime osim školskog ocjenjivanja, koje primjenjuje učiteljica, ako bi one imale priliku povući ispite iz Nacionalnog centra, čuti kakav je Branimir u matematici u 5. razredu u odnosu na druge, je li bolji ili nije, što mu nedostaje, u čemu je dobar - ako bi to uz njezine ocjene poslužilo za konačnu ocjenu Branimira, onda bi to bila sigurno puno objektivnija i pouzdanija ocjena te bi maknula bi pritisak roditelja... Da budem jasan - nije to utopija. Bacanje novca u nepotrebne stvari u školstvu je utopija, ovo se može napraviti za tri godine - objasnio je. 

Što se tiče nacionalnih ispita, Jokić kaže kako oni ne služe ocjeni učenika već služe ministarstvu i sustavu da ocijene gdje je sustav. 

Dotaknuo se i teme vrednovanja profesora i poručio kako mjerilo ne može biti uspjeh nekog učenika. 

- Ako radite u nekoj srednjoj strukovnoj u koju se upisuju učenici sa slabijim početnim znanjem ili u XV. Gimnaziji ili III: u Splitu, ne dobivate jednako dobre učenike - bitno dokud je nastavnik doveo učenika - objasnio je. 

FUCHS O ANTIMASKERIMA U ŠKOLI Zbog maski upali među djecu: Te im svinjarije više neće proći!

- Kombinacijom vanjskog vrednovanja i školskog olakšali biste pritisak nastavnicima, objektivizirali bi ocjene, maknuli bi pritisak roditelja, sustav bi imao povratnu informaciju gdje je netko, ali najvažnije i učenik bi imao informaciju u čemu je dobar a gdje nije – to su stvarna rješenja koja bi pomakli ovu zemlju i društveno naprijed. Reforma bi za društvo učinila nešto korisno, a to je da se uvedu meritokratski kriteriji u naš sustav. Vlast sama ruši meritokratske kriterije - dodao je Jokić. 

Otkako je predložena reforma, Hrvatska je imala već dva ministra. Jokić kaže kako to govori o sposobnosti politike, ali ne i o sposobnosti škola i ljudi koji rade u znanosti.

 - Bolja je Hrvatska od njene politike, može smisliti naprednija rješenja od drugih sustava, može napraviti dobro za učenike i učitelje, kako bismo imali bolje društvo koje bi znalo da nema prosječnih učenika. Postoji netko tko ima neki potencijal i treba ga vrednovati - tvrdi Jokić. 

ŠTO JE ČIJE PRAVO? Roditelji u šaci antivakserskih demagoga: Djeca su najveće žrtve upitnih odluka i sukoba

Na pitanje koliko su roditelji krivi za inflaciju dobrih ocjena, Jokić ističe da su odgovorni kao i svi dijelovi sustava. Ističe kako su neki roditelji "na razini kriminalnog, prelaze sve moguće granice, ulaze u škole, prijete fizički". 

- Ali kada objektivirate ocjene, date alate školama i učinite ih transparentnima roditeljima, te stvari će se povući. Ali isto to, taj pritisak roditelja kazuje nešto što se ne prepoznaje, a to je da je ljudima obrazovanje njihove djece važno - poručio je. 

Idi na 24sata

Komentari 31

  • 13.09.2021.

    Kao u svemu nema realnog vrednovanja,sve prema podobnosti..mi prije smo u razredu imali maksimalno dva do tri odlikasa,a danas pol razreda odlicni...puno su krivi roditelji precjenjuju znanje svojih malaca koji neznaju ni najosnovnije stvari koje su dio zivota,glavno da sa pet mjeseci vec drze mobitele u rucicama.....

  • NenadZG 13.09.2021.

    Nejasno mi je zašto se ne vratimo na staro. U 8 razredu pisanje testa gradiva iz 7 i 8 i matematike, hrvatskog i engleskog. Tada Zbir ocjena 7 i 8 ovisno o srednjoj 40% bodova uz bodove iz testa u osnovnoj, a 60% bodova na testu iz predmeta za tu školu uz obavezan hrvatski. Gdje je tu problem? Nemojte mi reći stres, jer ovo sada je puno gori stres.

  • Pristina glavni grad srbije 13.09.2021.

    Jokiću, mnogo bre komplikuješ... Deca znadu gde su, problem su iskompleksirani roditelji koji leče svoje komplekse preko dece. Kad je meni moje dete reklo "previše od mene očekujete", rekao sam "ok, sine! Razumijem. Nema problema". Al' žena hoće same petice! U stalnom je (nevidljivom) natjecanju s drugim mamama....

Komentiraj...
Vidi sve komentare