To je to što me zanima!

Jeziva audiosnimka: Prenisko letite, morate povećati brzinu!

Odmah je bilo jasno da pilot zbog magle nema dobar pregled, te je tražio pomoć. Na snimci se čuje kako iz kontrolnog tornja govore da helikopter kruži već 15 minuta. Pilot je letio prenisko...
Vidi originalni članak

Svijet i cjelokupna sportska javnost još zbrajaju dojmove nakon tragične pogibije jednog od najvećih košarkaša svih vremena Kobea Bryanta, njegove kćeri Gianne i još sedmero drugih suputnika. Kobe je imao samo 41. godinu, a kćer Gigi samo 13. u trenutku helikopterske nesreće u blizini Los Angelesa.

Razlog nesreće? Policija još radi očevid, ali sumnja se da je glavni uzrok gusta magla koja se nadvila nad Los Angelesom. Iz policije su potvrdili da su prizemljili sve svoje helikoptere u nedjelju ujutro jer je bilo preopasno letjeti po tim uvjetima.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ipak, pilot je unatoč upozorenjima poletio. Američki TMZ objavio je i audiosnimku između kontrolnog tornja i pilota. 

Odmah je bilo jasno da zbog magle nema dobar pregled, te je tražio pomoć. Na snimci se čuje kako iz kontrolnog tornja govore da helikopter kruži već 15 minuta, te da su tražili neki izlaz iz situacije.

ČESTO GA JE KORISTIO Helikopter u kojem je poginuo Bryant je među najsigurnijima POGLEDAJTE VIDEO Hezonja se slomio: Kobe, igrat ćemo 1 na 1 kad dođem gore...

Međutim, američki mediji prenose da je pilot napravio veliku grešku nekoliko trenutaka pred nesreću. On je išao prenisko, iako su ga upozoravali iz kontrolnog tornja, te je krenuo prema planinskom dijelu i ubrzo nakon toga udario u planinu pri brzini od 300 km/h.

PJEVALI NJEMU U ČAST Publika je jecala zbog Kobeja: 'Grammyji u njegovoj dvorani' POZNATE SVE ŽRTVE S Kobejem i Giannom stradale još dvije suigračice i roditelji...

Pilot je probleme s maglom prijavio dok su letjeli iznad zoološkog vrta LA, te su kružili najmanje šest puta i letjeli veoma nisko na visini od oko 500 metara.

- Morate povećati brzinu, letite prenisko - upozoravali su iz kontrolnog tornja, ali pilot nije dobro čuo dispečera, ili se izgubio signal. Bilo kako bilo, Kontrola leta izgubila je signal s helikopterom u kojem se nalazio Kobe s još osam ljudi, a to se zbilo upravo u trenutku nesreće.

Transkript kontrole leta i pilota helikoptera

Kontrola leta: Helikopter 2EX, ovdje Burbank Tower (aerodrom na kojem su trebali sletjeti op.a.). Recite nam svoje namjere.

Pilot: Zadržavamo posebne VFR uvjete, tražimo tranziciju na 101 zapadni dio aerodroma.

Kontrola leta: Helikopter 2EX, ostanite zasad izvan zračnog prostora Burbanka, imamo avion koji kruži i čeka slijetanje.

Pilot: 2EX čekamo.

Nakon tri minute čekanja ponovno se javio toranj i tražio helikopter da pričeka dodatne tri minute, na što je pilot odgovorio da će nastaviti čekati.

Kontrola leta: Kako biste nastavili planirati, očekujte da ćemo vas prebaciti na sjeverni dio aerodroma. Razgovarao sam s Van Nuysom i rekli su mi da imaju nekoliko odlazaka s tog dijela aerodroma, tako da možete očekivati da nastavite tom rutom.

Pilot: U redu nema problema

Zatim je kontrolni toranj na aerodromu Burbank odobrio prolaz helikoptera po VFR uvjetima na visini od 760 metara i niže s jugoistočnog dijela aerodroma u sjeverozapadni dio. Pilot je potvrdio naredbe koje je dobio i kazao da će ih se pridržavati.

Kontrola leta: 2EX, nastavite pratiti sjeverozapadnu ruku i onda se priključite na liniju 118, a nakon toga će vas Van Nuys dalje voditi. Radarska je komunikacija prekinuta.

Helikopter se tada javio aerodromu Van Nuys sa svojim namjerama slijetanja i uputama koje je dobio. U toj poruci rekao je da se nalazi na visini od 425 metara, što je znatno manje od upute koju je dobio od kontrolnog tornja u Burbanku.

Toranj Van Nuys javio mu se s detaljnim uputama prema kojima treba proći taj dio aerodroma do slijetanja i na kraju je ponovio da visina mora biti na 760 metara visine ili niže.

Nedugo nakon toga helikopter je dobio odobrenje za prolaz kroz aerodrom po posebnim VFR uvjetima.

Toranj Van Nuys: Helikopter 2EX, kontaktirajte Socal na 134.2 za nastavak leta.

Pilot: 34.2.

Toranj: Helikopter 2EX, molim identifikaciju, čulo se od Socala, kontakta za slijetanje.

Odgovora nije bilo, a helikopter je izašao izvan prostora aerodroma i mjesta gdje je trebao sletjeti.

Toranj: Helikopter 2EX, pratite kod 1200, tražite li nastavak leta?

Odgovora ponovno nije bilo.

Toranj: 2EX, gdje... recite nam svoje namjere.

Bez odgovora.

Toranj: 2EX, i dalje letite prenisko ako ste nastavili letjeti dalje.

Nekoliko sekundi nakon toga helikopter je nestao s radara. Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.

Također, vatrogasne službe koje su stigle na mjesto nesreće svjedoče o velikoj buktinji koju je izazvalo gorivo. Tank je bio prilično pun s obzirom na to da let nije bio dug.

Idi na 24sata

Komentari 56

  • Offca 🐑 28.01.2020.

    Da nije poginuo za godinu dana se ne bi znalo tko je uopće.

  • 28.01.2020.

    Nitko im nikada nije rekao "Morate povećati brzinu." Izmišljate.

  • AREON 27.01.2020.

    I kenedy jr. Je poginuo u slicnoj situaciji gdje se kod pilota javlja dezorijentiranost iako uredaji pokazuju dobro to toliko utjece da pilot nevjeruje instrumentu i to se desilo kenedyu umjesto da je podigao avion on ga je zabio u vodu ....mislim da je vjerojatno isti slucaj dobro obuceni piloti su pripremljeni na to ali nažalost tragedija....

Komentiraj...
Vidi sve komentare