To je to što me zanima!

Jednostavno, pojma nemamo u kakvom svijetu oni odrastaju

Onima koji o odlučuju o građanskom odgoju očito je stalo do toga da smo kao društvo uspavani, needucirani, nespremni na učenje, preispitivanje svojih stavova
Vidi originalni članak

Trećina maturanata, dakle onih koji ove godine mogu prvi put na glasanje, smatraju da je homoseksualnost bolest. Više od polovice ih ne zna tko je premijer, a manje od 60 posto ih zna što je Ustav, pokazalo je istraživanje Instituta za društvena istraživanja početkom ove godine među hrvatskim maturantima. Šok i nevjerica? Teško.

Rezultati, koji su, usput budi rečeno, pokazali da su nam mladi ipak tolerantniji, demokratičniji i širih pogleda nego 2015., pokazuju točno gdje smo kao društvo na karti civilizacijskih dosega i građanskih normi. Nije šokantno ni kad se uz te rezultate na vašem feedu vijesti, kako god da ih konzumirate, pojavi i ona o “incidentu” u Borovu.

Pritom se ne radi o “incidentu”, nego o kažnjivom, primitivnom divljaštvu. Sve je to dio istog problema, a to je zatvoreno i nevoljko društvo. Tko zna koliko puta je rečeno, napisano i apelirano da se napokon organizira nastava građanskog odgoja koja neće biti “provučena” kao nekakva međupredmetna tema koju će nastavnici provoditi prema gužvi u programskom rasporedu. I opet bez prevelikog odjeka.

Onima koji o tome odlučuju očito je stalo do toga da smo kao društvo uspavani, needucirani, nespremni na učenje, preispitivanje svojih stavova. To je jedini zaključak koji se može izvesti. Jer uvođenje građanskog odgoja je politi ka odluka. Odluka o tome što će nam djeca učiti i kako će nam djeca razmišljati je politička odluka. No i to je samo dio problema.

Ako mladi smatraju da homoseksualnost treba prikrivati, gledali su oko sebe taj obrazac ponašanja. Ako hodaju okolo vičući da neku od nacionalnosti treba ubiti, to su čuli u svojoj okolini. Ako pojma nemaju tko im je premijer, da ne govorimo o nekom piscu (bilo kojem), nisu te razgovore vodili. Vrlo često vrijedi i obrnuto.

No mi, jednostavno, vrlo često pojma nemamo u kakvom svijetu odrastaju. Pogledajte malo što proučavaju na mobitelima, prosurfajte po bespućima njihovih historyja, pročačkajte što tipkaju po svojim mrežama. Mogli biste biti šokirani, ponekad i vrlo pozitivno.

Stoga, otvarajmo im vidike, hranimo ih umjetnošću, tolerancijom, građanskom hrabrošću, medijskim znanjima, kvalitetnim uzorima, umjesto strahom, uskogrudnošću, zadojenošću, plitkošću, dosadnim i opasnim temama. Onda se više nećemo čuditi kako nam djeca ne znaju - tko je premijer.

Idi na 24sata

Komentari 11

  • Squadron de la Muerte 04.05.2021.

    Mlade treba učiti da znaju razlikovati bolesno od zdravoga jer inače društvo postaje izopačeno i nespremno za obranu !!

  • kapunjohan 04.05.2021.

    Mi odgajamo mlade ljude ubijajući u njima bunt i odgovornost za preuzimanje života u svoje ruke. Oni misle da uvijek mora netko drugi poskrbiti za njih , to su roditelji , onda država , pa ako nisu našli tu skrbnika onda ih nagovaramo neka ga traže u Njemačkoj . Finskoj i šire. Kad nebi bilo poduzetnioh ljudi - ne država i vlada- nego prvenstveno ljudi , nebi oni našli za sebe rješenja ni u tim državama . Zato odgojimo ljude u poduzetnike , ljude koji će znati pružiti otpor onima koji guše razvoj društva ne mislim tu na HDZ ni SDP , jer sve stranke dosad su funkcionirale po istom obrazcu  koji uglavnom nije pravi , treba pokrenuti nas , ljude. Moraju doći novi obrazi nove metode ljudi koji neće raditi po starom jer je to najlakše , treba novo inovativnost države koja će se prilagođavati i ne kočiti. Treba ponešto mijenjati i na poticajima i bezpovratnim sredstvima jer i to ubija poduzetništvo i stvara nepotrebnu nejednakost. Sada se ne može kupiti ovca , posaditi maslina itd. bez poticaja - muktarenje je slatko i koruptivno.

  • Ekscem 04.05.2021.

    Treba povećati broj sati vjeronauka pa će mladi biti pametni.

Komentiraj...
Vidi sve komentare