U danima nakon objave priče o OŠ Pušća, čiji su osmaši ostali bez maturalnog putovanja jer agencija Kontakt Tours nije ispunila obaveze iz ugovora, a sad im ne vraća ni novac, javilo nam se više od deset škola kojima se dogodilo isto, s istom agencijom.
- I mi smo trebali lani ići na maturalac s Kontakt Toursom, no tad su nam iz agencije kratko javili da se putovanje ne može održati jer Ministarstvo (znanosti i obrazovanja, op. a.) ne odobrava zbog korone. Kazali su i da će nam osigurati putovanje, ili povrat novca u roku od 180 dana nakon kraja pandemije. No nije se dogodilo ništa - kaže nam majka učenice koja je upravo završila osmi razred zagrebačke OŠ Vukomerec.
Kako nam je kazala, iz te škole tri razreda su trebala ići u Orebić, u hotel Orsan. Ove se godine promijenilo vlasništvo nad hotelom, te zasad nismo uspjeli provjeriti je li im uplaćena kapara, te je li uopće bilo rezervacija za maturalce u 2019. i 2020. preko ove agencije. Iz tvrtke Aminess, koja na Jadranu ima niz partnerskih hotela i kampova, te koja je preuzela Orsan, zasad su nam potvrdili kako u ovoj godini nemaju nikakve ugovore ili dogovore s Kontakt Toursom.
Ako se uzme u obzir da je maturalac po učeniku koštao oko 1500 kuna, jasno je da se radi o značajnim iznosima koje je Kontakt Tours prikupio.
'Dosad smo zaprimili 17 odštetnih zahtjeva'
Kako smo također doznali, većina ugovora s Kontakt Toursom osigurana je preko Generali Osiguranja. Podsjetimo, iz Ministarstva turizma kazali su nam kako svi ovi paket-aranžmani, u koje spadaju i maturalci, moraju biti osigurani, te bi se preko tih osiguranja morao moći vratiti uplaćeni novac. Iz Generalija su nam poslali sljedeći odgovor:
- Prije svega, kao roditelji i nekadašnji učenici koji su išli na svoj maturalac, želimo iskazati suosjećanje i razumijevanje s oštećenim uplatiteljima putnog aranžmana u turističkoj agenciji Kontakt Tours. Agencija Kontakt Tours imala je kod Generali osiguranja ugovorenu policu osiguranja jamčevine za razdoblje 08. 08. 2019. do 08. 08. 2020. godine. U Generali osiguranju smo od 18. lipnja 2021. dosad zaprimili 17 odštetnih zahtjeva po polici osiguranja jamčevine za turističke paket aranžmane u organizaciji turističke agencije Kontakt Tours. Svi dosad zaprimljeni zahtjevi, kao i eventualno novi zahtjevi, bit će obrađeni sukladno uvjetima osiguranja i polici osiguranja te će podnositeljima odštetnih zahtjeva biti upućena pisana obavijest.
Naplata iz stečajne mase?
A s obzirom da je Kontakt Tours proglasio stečaj u lipnju, svi oni koji su ostali bez izleta i novca trebali bi se moći prijaviti kao vjerovnici u stečajnom postupku, te tako naplatiti.poručili su također iz Ministarstva turizma.
Prema popisu škola koje su nam proslijedili roditelji, vidi se kako se radi o školama iz Grada Zagreba i Zagrebačke županije, kako osnovnim, tako i srednjim, te se osim maturalaca spominju i jednodnevni izleti, te škola u prirodi, koja je nastavni program. No za sve vrijedi isti princip - isplata osiguranja, te vjerovnička naknada.
Podsjetimo, Tihomir Kordić, direktor Kontakt Toursa, u razgovorima s predstavnicima škola, ali i šefom Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislavom Fainom, utvrdio je kako će obeštetititi roditelje nakon što iz Ministarstva turizma agencija dobije jednokratnu pomoć koja bi ovaj ili sljedeći tjedan trebala biti odobrena na Vladi. No, za to nema nikakve garancije.
Poslovali su s dobiti
Tihomiru Kordiću, koji se vodi kao direktor Kontakt Toursa, ponudili smo nekoliko puta da iznese svoju stranu priče, no nije se javio.
Inače, prema podacima portala poslovna.hr, Kontakt Tours je 2019. ostvario ukupni godišnji prihod u iznosu od 15.331.809,00 kn, što je 275.810,00 kn manje nego 2018. No u te dvije godine agencija je poslovala s dobiti, te je u 2019. ostvarila neto rezultat poslovanja u iznosu od 242.919,00 kn, dok je ostvarena neto marža iznosila 1,58%. Poslovni subjekt Kontakt Tours d.o.o. u 2019. smanjivao je broj zaposlenih, a imao je 3 zaposlenika, navodi portal.
- Tvrtka je 2019. imala dobit i to značajnu. Gdje je naš novac i jesu li uopće uplaćene rezervacije za naša putovanja? Ako nisu, što su napravili s našim uplatama - pitaju se ogorčeni roditelji, čijoj djeci ne olakšava nikakvo razumijevanje institucija koje očito - ne rade svoj posao.