apaJapanski proizvođač pelena najavio je da će prestati proizvoditi pelene za bebe u toj i da će se umjesto toga fokusirati na tržište za odrasle, piše BBC. Stope nataliteta u Japanu iznimno su niske, a Oji Holdings posljednja je u nizu tvrtki koje su napravile takav korak u Japanu. Prodaja pelena za odrasle nadmašila je prodaju pelena za bebe prije više od 10 godina. Prošle godine je u Japanu rođeno 758.631 beba, što je 5,1% manje u odnosu na prethodnu godinu.
Još 2011.godine Unicharm, najveći japanski proizvođač pelena, izjavio je da je prodaja pelena za odrasle premašila prodaju pelena za bebe.
S druge strane, tržište pelena za odrasle raste i procjenjuje se da vrijedi više od 2 milijarde dolara. Japan sada ima jednu od najstarijih populacija na svijetu, gdje je 30% ljudi u dobi od 65 ili više godina. Prošle godine udio starijih od 80 godina prvi put je premašio 10 posto.
- Japan je na rubu toga možemo li nastaviti funkcionirati kao društvo - rekao je prošle godine premijer Fumio Kishida.
Čini se da povećana potrošnja na programe za djecu i subvencije namijenjene mladim parovima ili roditeljima ne potiče natalitet.
Niže stope brakova, veći broja žena koje se pridružuju radnoj snazi, povećani troškovi odgoja djece, samo su neki od razloga pada nataliteta u svijetu koje navode stručnjaci.
Stope plodnosti također su pale u Hong Kongu, Singapuru, Tajvanu i Južnoj Koreji.