Čak 26 zagrebačkih osnovnoškolaca od 7 do 12 godina sudjelovalo je na edukativnoj radionici za djecu Global Children’s Designathon.
U isto vrijeme komunicirali su Skypeom s vršnjacima iz Dublina, Amsterdama, Berlina, Tunisa, Nairobija, Panjima, Singapura, Rio de
Janeira i Willemstada.Radili su proizvode za bolju budućnost.
- Naša su djeca osmislila dosta zanimljivih proizvoda, jedna grupa napravila je stroj koji može selektirati vrste otpada, koje odvaja u svaku kategoriju i prerađuje u nešto novo. Jako je zanimljivo vidjeti koliko su djeca osviještena o problemu otpada te imaju genijalne ideje – rekla je koordinatorica projekta Hiam Hamed.
Maša (12), Ursula (7) i Karla (12) osmislile su splav koja će pomoći očistiti zagađena mora.
Brinu se o okolišu
- Napravile smo brod koji sakuplja plastiku, koju dovozi u tvornicu i od te plastike se napravi splav, koja će stajati na balonima koji su puni ‘lošeg’ zraka, CO2 te će ga komprimirati, a ne ispustiti u atmosferu - objasnile su inovatorice. Zagrebački Designathon, u organizaciji Dizajn centra Zagreb i u partnerstvu s Croatian Design Superstoreom, postao je ove godine prvi put dio priče koja je krenula u Amsterdamu, a zagovara poticanje dječje kreativnosti i tehnoloških znanja u svrhu odgajanja generacija spremnih za budućnost.
- Kreativnosti im nije manjkalo. Ono što često primjećujem kod studenata koji dolaze na fakultet jest da ih je obrazovni sustav, koji ih uči da postoji samo jedan točan odgovor, na neki način ‘začahurio’, a mališani ove dobi još nemaju blokada i njihova kreativnost dolazi do izražaja - govori Ivana Fabrio, docentica na studiju dizajna na
Arhitektonskom fakultetu te jedna od mentora na Designathonu.
Njen tim izradio je letećeg robota koji sakuplja papiriće nakon likovnog, te ih kašira i od njih radi zdjele, čaše i pletivo.
Ovo želimo u školama
- Jedan tim osmislio je uređaj za slabovidne osobe, koji ih upozorava kad su u blizini prometnice. Cilj nam je da se vidi kako se globalno radi na istim problemima. Mi smo ovdje mali kotač, ali bilo bi idealno kad bi ovakav pristup uveli u škole. U Nizozemskoj, Njemačkoj, Irskoj i Kini primijenili su ovaj model rada u nekim školama u okviru obaveznih i izbornih predmeta i rezultati su, kako doznajemo, vrlo dobri - govori koordinator projekta Teo Drempetić Čonkić. Nakon što su svi mališani dovršili svoje makete, njihove radove pohvalili su i stručnjaci iz područja inovacija, dizajna i tehnologije.
Kreativno i korisno
Prema metodama dizajnerskog načina mišljenja, koji potiče analitičko istraživanje svijeta, djeca razvijaju proizvode za budućnost.
Konzultacije
Djeca iz Zagreba na radionici su izmjenjivala mišljenja s kolegama u Amsterdamu.