Pred saborskim zastupnicima našle su se izmjene Zakona o HRT-u, kojim se između ostalog regulira trajanje reklama i visina pristojbe. Prema predloženom, javnoj televiziji ograničeno je vrijeme za reklame na 9 minuta po satu, s iznimkom udarnog termina od 18 do 22 sata kad se vrijeme skraćuje na 4, odnosno u prijelaznom razdoblju na 6 minuta reklama po satu. Na specijaliziranim programima, reklame su zabranjene.
Pretplata će iznositi najviše 1,5 posto prosječne neto plaće što trenutno iznosi 80 kuna. No, ona će ovisiti o kvaliteti programa. Koalicijski partneri podijeljeni su po pitanju trajanja prijelaznog razdoblja. U HSS-u slažu se sa stavom Vlade da je dovoljno prijelazno razdoblje od godinu dana, dok SDSS traži da ono traje dvije godine kako bi se vidjelo na koji način će se HRT restrukturirati te da se tek nakon toga odlučiti treba ili ići na dodatnu redukciju reklama.
- Od iznimne je važnosti da se HRT-u ne dogodi da se nasuče kao neka brodogradilišta - rekao je Milorad Pupovac (SDSS). Predlaže i da mišljenje urednika, novinara pri odabiru glavnog urednika bude obvezujuće, a ne samo savjetodavno kao što je to trenutno slučaj.
- Imali smo slučajeve da su novinari sa preko 50 posto negativno ocijenili neke kandidate ili kandidatkinje, ali je Programsko vijeće unatoč tome te ljude izabralo na funkcije glavnog urednika. Mislim da ne bismo više smjeli dopustiti takvu praksu - smatra Pupovac.
Nenad Stazić (SDP) zadovoljan je što su najvažnije primjedbe oporbe na predloženi zakon uvažene, te je ustvrdio da je zadovoljan zakonom.
- Možda malo neobično za mene, odajem javno priznanje Ministarstvu kulture, ministru Biškupiću i njegovom timu na ovome trudu jer je javna televizija opće dobro - rekao je najveći kritičar HDZ-a i Vlade.