S obzirom na to da je prošloj sjednici Gradskog vijeća srušen kvorum te da Gradsko vijeće nije dalo suglasnost tvrtci Split parking za zaduživanje za izgradnju i sanaciju javnih garaža, na lokaciji buduće javne garaže na Lokvama održana je konferencija za medije s ciljem informiranja javnosti o temi parkiranja koja je iz godine u godinu jedna od najaktualnijih i najvažnijih komunalnih tema u Splitu, a koja u bitnom utječe na kvalitetu života u Splitu.
Nakon dvije godine analiza i utvrđivanja lokacija i usklađenosti s GUP-om zajedno s Gradom Splitom, Gradsko vijeće Splita je tvrtku Split parking 2019. ovlastilo za izgradnju javnih garaža te poduzeli sve korake potrebne u tom procesu. Iste je godine proveden javni arhitektonsko-urbanistički natječaj za devet lokacija i izrađena je projektno-tehnička dokumentacija za javne garaže na Lokvama, u Dobrilinoj, na Ravnim njivama i na Sućidru te nadogradnju garaža u Odeskoj i Doverskoj. U izradu projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju novih i sanaciju i nadogradnju postojećih garaža uloženo je preko 2 milijuna kuna.
„Split parking napravio je apsolutno sve za što ga je ovih godina zadužilo Gradsko vijeće po pitanju gradnje novih javnih garaža u Splitu. Unatoč tome što smo uložili preko 2 milijuna kuna za projektnu dokumentaciju, utrošili na tisuće radnih sati u radu s Gradskom upravom, Društvom arhitekata Split, projektantima, kotarevima, na kraju dana i u radu s Gradskim vijećem. Na tom smo putu nekoliko puta bili usporeni i blokirani. Dodatno, ovim je blokirana i sanacija garaža u Zagorskom putu i Smiljanićevoj, te sanacija i nadogradnja garaža u Vrančićevoj, Krležinoj, Ostravskoj i Tijardovićevoj. Kako da nakon svega mi budemo odgovorni ako se u njima nešto dogodi, primjerice u slučaju požara ili potresa? Kao tvrtka tu odgovornost ne možemo prihvatiti, a kao odgovornu osobu Split parkinga cijela ova situacija me frustrira jer smo upravo jednim potezom izgubili godinu dana rada. Stoga sam odlučio povjerenici Vlade RH ponuditi sporazumni raskid ugovora, kojeg će, nadam se, i prihvatiti“ – poručio je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.
Podsjetimo, prošle godine pred izbore, kada je Gradsko vijeće Splita tvrtci trebalo dati pravo građenja, srušen je kvorum što je sam proces usporilo još nekoliko mjeseci. Novi saziv Gradskog vijeća zatim je dao tvrtci pravo građenja garaži Lokve i Dobrilina, čime su se stekli uvjeti za ishođenje pravomoćnih građevinskih dozvola za iste.
U studenom 2021. godine provedena je javna nabava za izvođače radova na navedenim garažama. Uvjet za potpis ugovora s izvođačima bilo je osiguranje financijskih sredstava kroz dugoročni kredit od 60 milijuna kuna. Taj kredit, osim izgradnje Lokava i Dobriline, uključivao je opremanje i privođenje svrsi Vrančićeve, Ostravske, Krležine i Tijardovićeve te sanaciju javnih garaža na Zagorskom putu i u Smiljanićevoj. Nakon provedenog javnog poziva, OTP banka je poslovanje Split parkinga procijenila takvim da je odobrena kamata od 0,82% te je kredit za izgradnju i sanaciju javnih garaža odobren bez potrebe za jamstvom grada.
Budući da Gradsko vijeće nije dalo suglasnost na zaduživanje, javni poziv za prikupljanje obvezujućih ponuda za dugoročni kredit za financiranje navedenih investicijskih projekata će se poništiti, baš kao i provedeni postupci javne nabave za izvođače radova javnih garaža na Lokvama i u Dobrilinoj.
Konferenciji za medije nazočio je i Josip Mrčela, predsjednik sindikata radnika Split parkinga, koji je ovom prilikom poručio:
„Danas smo ovdje na Lokvama, na lokaciji gdje smo za nekoliko dana trebali otvoriti gradilište nove garaže, a sada ćemo to čekati još barem godinu dana. Žao nam je što je direktor predložio sporazumni raskid ugovora, u potpunosti podržavamo njegov rad i ističemo da smo i sami frustrirani blokadom i nemogućnošću izvršavanja zadataka koje nam je povjerio naš osnivač i vlasnik, Grad Split, odnosno Gradsko vijeće. Jednako tako, razočarani smo stavljanjem naše tvrtke i svi nas kao djelatnika u negativan kontekst iznošenjem niza dezinformacija u javnom prostoru jer je riječ o stvarima koje su lako provjerljive i javno dostupne. Osim što smo izgubili vrijeme, sada ćemo iste te garaže platiti puno skuplje.“
Dok se formira novi sastav Gradskog vijeća, nanovo provedu nove javne nabave za garaže i javni poziv za dugoročno zaduživanje, početak izgradnje javnih garaža u Splitu nije realno očekivati još godinu dana. Zbog kretanja na tržištu građevinskog sektora, prije svega značajnog poskupljenja materijala i radne snage, ali i kretanja na tržištu kapitala, pitanje je po koliko većoj cijeni će se, uz godinu dana kašnjenja, graditi nove i sanirati postojeće garaže.