Najmanje troje ljudi je poginulo, a 40 je nestalo nakon što se nasukao talijanski kruzer na kojem je bilo 4234 putnika i članova posade, među kojima 52 djece mlađe od 6 godina. Ozlijeđeno je tridesetak ljudi, među kojima nekoliko i teško. Neki talijanski mediji javljali su da ima i više mrtvih. Prema posljednjim informacijama, poginuli su dvoje francuskih državljana i jedan peruanski član posade.
Brod Costa Concordia udario je u pješčani sprud blizu otoka Giglio i nagnuo se oko 20 stupnjeva, nakon čega su ljudi pokušali doći do kopna u brodovima za spašavanje, a neki su se bacili u more i plivali. Pretpostavlja se da su putnici koji su skakali s broda preminuli od hipotermije jer je more bilo prehladno. Akcija spašavanja, u kojoj su sudjelovali i helikopteri, trajala je cijelu noć.
Kapetan broda navodno nije bio na palubi nego na večeri u vrijeme nesreće. Za to vrijeme kruzer je žestoko udario u sike od kojih se jedna odlomila nakon što je napravila ogromnu rupu od 70 metara.
Spasilačke ekipe u potrazi za nestalima obilaze brodske kabine. Nakon što pretraže kabine koju su iznad razine vode, ronioci će početi pretraživati dijelove broda koji su potopljeni u nesreći.
Iz hrvatskog ministarstva vanjskih poslova potvrdili su da je na brodu bilo hrvatskih državljana. Nitko od njih nije stradao.
- Putovanje iz snova pretvorilo se u neviđeni pakao. Ljudi su vrištali, plakali, grlili se, tražili svoje najmilije, a na kraju su neki skakali u more. Bilo je užasno - još u šoku ispričala nam je Zorana Turković iz Umaga, jedna od putnica.
- Znali smo kako se trebamo ponašati kod takve nesreće jer, na sreću, u obitelji imam tri mornara.U četiri ujutro još uvijek su se helikopterom izvlačili ljudi s broda, a dok nisu nas izvukli još uvijek je jedan čovjek iz Splita tražio svoju ženu, a kćer je na kraju uspio naći. Nadam se da ju je našao i da su svi dobro. Za večerom smo osjetili jak udarac broda o nešto. Bili smo nekoliko desetaka metara udaljeni od obale, a ono što je najgore, posada sat vremena nije proglasila stanje za uzbunu, već je to učinjeno kada se brod već bio nagnuo. Nismo imali pojaseve za spašavanje, a slali su putnike koji su već bili u panici po katovima kruzera. Cijela prtljaga nam je ostala na brodu kao i svima, ali je važno da je živa glava. Nemam jaknu, neki su bježali po brodu u spavaćicama iz svojih soba, neki su se zbog hladnoće pokrivali nadstolnjacima koje su uzeli kod večere. Iskrcali su nas čamcima za spašavanje na jedan mali otok Isola di Giglio, gdje su nam ljudi otvarali svoja vrata kako bi nas utoplili, jer smo cvokotali od zime. Užas! Još dok smo bili na brodu ljudi su vrištali, grlili se, plakali, a bilo je ljudi među kojima i Hrvata koji su skakali u more. Nitko od nas iz Umaga i Savudrije nije skakao.Nakon što dođemo u luku Savona odmah krećemo svojoj kući- kazala je Zorana
Na kruzeru su bile tri obitelji iz Umaga i Savudrije, a osim Zorane s njom je bio i njezin suprug Daniele te kćer, Diego Makovac sa suprugom Frankom i kćeri te Mijo Šiljeg sa suprugom. Nitko nije ozlijeđen.
Među putnicima većina su bili Talijani, Nijemci, Francuzi i Britanci, a s njima je bilo i 1000 članova posade, javlja BBC. Hrvati su iskrcani s broda i prebačeni u luku Savona odakle su se uputili kućama, piše ipress.
- Bilo je strašno, panika je bila na kruzeru. Svi smo živi, nitko od naših obitelji nije ni ozlijeđen - rekao je za ipress jedan od Umažana koji se zatekao na kruzeru i dodao kako su im sve stvari ostale na brodu, ali je najvažnije da su izvukli živu glavu.
Kapetan i prvi časnik u zatvoru
Policija je u subotu kasno poslijepodne uhitila kapetana Franca Schettina i prvog časnika palube Ciru Ambrosia. Nalaze se u zatvoru u Grossettu. Tereti ih se za izazivanje brodoloma, višestruko nehatno ubojstvo, te za napuštanje broda prije evakuacije svih putnika.
Kapetan je istražiteljima iznio dosta različitu priču od one koju su ispričali svjedoci. Putnici tvrde da je bio na večeri za vrijeme nesreće, a on i brodovlasnik da je bio na zapovjednom mostu. Također tvrdi kako nije brodom zahvatio jednu od sika blizu Isole del Giglio nego neku siku "neoznačenu na pomorskim kartama" milju prije.
Izbjegnuta puno veća tragedija?
Ne zna se zašto je brod plovio između Isole del Giglio i obale, a ne pučinom te zašto nije plovio tri milje istočno od otoka, što je inače ruta, nego tek pola milje ili milju od otoka. Pretpostavlja se da je išao tako blizu obale da bi putnici mogli mahati stanovnicima.
U trenutku udara kruzer je plovio u punoj brzini krstarenja od 21,5 čvora. Toliko je snažno zahvatio siku da je rasparao kobilicu, iščupavši vrh sike koji je ostao ukliješten u pukotini. tko god da je bio na zapovjednom mostu mislio da može nastaviti plovidbu, ali je more počelo nadirati u trup. Shvativši da će s tolikom razderotinom na otvorenom moru brzo potonuti, poduzeo je manevar spustivši sidro po lijevoj strani i istodobno kormila skrenuo posve u lijevo. Brod se okrenuo 180 stupnjeva po horizontalnoj osi i nalegao na pličinu pred Gigliom Portom.
Ako je to doista bilo tako, izbjegnuta je puno veća nesreća. Da je kruzer s tolikom rupom ostao na moru, potonuo bi vrlo brzo i mrtvi bi se brojali na stotine.
Na kruzeru je bilo 120 Hrvata?
Prema podacima Ministarstva vanjskih poslova ukupno je bilo 120 Hrvata na kruzeru od kojih nitko nije ozlijeđen. Među njima je bilo i 45 hrvatskih državljana koji su putovali preko agencije Dolia Travel, javlja Dnevnik.hr.
Vidio sam kapetana kako pije pola sata prije nesreće, rekao je Huljić za Novi list
Ribar Zrinko Huljić, koji je bio na kruzeru, za Novi list ispričao je kako je razočaran postupkom kapetana i posade koji su putnike prepustili samima sebi. Ispričao je da su osjetili jak udarac i nastala je panika, a posada nije znala što radi. Na kraju su ih mokre i gole ostavili cijelu noć na ulicama obližnjeg gradića. Navodno je vidio kako kapetan pije pola sata prije nesreće.
Kruzer je krenuo iz luke Civitavecchia blizu Rima na putovanje Mediteranom. Za vrijeme večere se čuo glasan udarac koji je objašnjen električnim problemima. Nakon što se brod nasukao izdano je naređenje da ga svi moraju napustiti. Spašeni putnici su smješteni u hotele, škole i crkve na otoku Giglio, a još uvijek se traže moguće nestale osobe.
Uzrok ove strašne havarije vjerojatno je ljudski faktor. Brod je nagnut čak 80 posto i naslonjen je na grebem na koji se nasukao. Operacija njegovog izvlačenja predviđena je za tri dana. S obzirom na njegov položaj velika je opasnost da bi do tada mogao skliznuti s grebena u dublje more i skroz potonuti. Velika je to ekološka opasnost jer se na kruzeru nalazi čak 2300 tona nafte, javlja HTV.