Na Odjelu intenzivne njege u Općoj bolnici Varaždin u noći na utorak u 00.21 umrla je i Ivanka Bulin (60), žrtva teške prometne nesreće na Varaždin Bregu koju je skrivio Luka Ivec (18).
Rade Bogović (53), Marijana Bogović (53), Franjo Bulin (44) i Ivanka Bulin (60) žrtve su obijesne vožnje Luke Iveca (18). Bogoviće su pokopali u utorak na groblju u Biškupcu.
Mladić koji je skrivio nesreću u utorak je ispitan na Županijskom sudu u Varaždinu. Istražna sutkinja odredila mu je 30 dana istražnog zatvora.
Zbog izazivanja teške prometne nesreće sa smrtnom posljedicom u kojoj je poginulo ili kasnije umrlo četvero ljudi, sutkinja nije mladom vozaču ponudila niti blažu mjeru, jamčevinu. Ivec će biti u pritvoru kako ne bi ometao istragu utjecajem na svjedoke te kako ne bi ponovio djelo.
Iako od ranije nema prometnih prekršaja, a i vozačku dozvolu ima tek pet mjeseci, sutkinja je zaključila kako bi mladić djelo mogao ponoviti ukoliko mu sud dopusti da odmah vozi.
Mlad je i neiskusan, a način na koji je izazvao prometnu nesreću je bezobziran, smatra sud. S njim su u automobilu bili bliski prijatelj i bratić, a u automobilu ispred njega, koji je preticao i u koji je isto udario, bile su prijateljice i sestrična.
On je u nedjelju navečer vozio auto lijevim trakom iz smjera Turčina prema Varaždin Bregu. Nepropisno je pretjecao auto u uzbrdici nepreglednog desnog zavoja. U trenutku pretjecanja prednjim dijelom udario je prvo motocikl koji je vozio Rade Bogović, s kojim je bila njegova žena Marijana, a zatim je udario u drugi motocikl, koji je vozio Franjo Bulin, s kojim se vozila njegova žena Ivanka.
Ova teška prometna nesreća je tako ušla u crnu statistiku koja se ponavlja na našim cestama iz godine u godinu. U prvih osam mjeseci ove godine na cestama je poginulo 199 ljudi.
'Nesreća aktualizira apsurdnost Zakona'
Prometni stručnjak Željko Marušić kazao je da sve poznate uzroke prometnih nesreća treba analizirati i primijeniti odgovarajuće mjere.
- Dominantna je krivnja mladog vozača, koji je bezobzirno pretjecao nakon što su se dva traka iz njegovog smjera, od kojih lijevi pretjecajni, spojila u jedan. Vidljivost je bila loša, cesta skliska, što dodatno povećava njegovu krivnju. Ova nesreća aktualizira apsurdnost članka 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojim je na običnim cestama brzina ograničena na 90 km/h, ali se ne kažnjava do 100. Na to se zida apsurdna tolerancija mjerenja od 10 posto, od izmjerenog, pa se legalno može voziti još 11 posto brže, dakle 111 km/h. A to je u konkretnim uvjetima jako brzo. Kakav je to zakon i kakva policijska praksa - pita se Marušić te dodaje da unatoč golemim ulaganjima u cestovnu infrastrukturu, zbog kojih smo se zadužili za buduća pokoljenja, na začelju EU smo po cestovnoj sigurnosti.