Rješenje ispisa djece nije nešto što treba pozdravljati, bilo bi bolje da se to rješavalo tijekom vremena i nadam se da bi se našao odgovor, komentirao je u ponedjeljak ministar znanosti, obrazovanja i mladih skandalozan slučaj u zagrebačkoj osnovnoj školi.
Zbog dječaka koji je maltretirao ostalu djecu u razredu, doslovce cijeli razred je ispisan iz škole, a djeca će četvrti razred nastaviti pohađati u drugim školama. Roditelji koji su na kraju angažirali i odvjetnike ističu kako škola nije napravila dovoljno da bi zaštitila njihovu djecu od jednog neprilagođenog učenika. Ni drugi pokušaji da se riješi situacija nisu uspjeli. Radovan Fuchs ponovio je kako "bez obzira je li netko kvalificiran ili ne, svaki oblik nasilja u školama treba rješavati odmah i treba se fokusirati na uzroke tog ponašanja", te da su i socijalne institucije trebale agilnije reagirati.
Ministar je povodom prvog dana nastavne godine posjetio Srednju školu Petrinja te Osnovnu školu Zorke Sever u Popovači, gdje je komentirao i broj učenika u školama.
- Nismo sretni i zadovoljni brojem prvašića, taj broj kontinuirano pada iz godine u godinu - istaknuo je, te ponovio stav o pomoćnicima u nastavi za posebne razrede.
Fuchs ostaje pri tome da se ne radi o manjem broju pomoćnika, već o posebnoj organizaciji nastave u posebnim odjeljenjima u kojima ima manje djece.
U svome pismu svim učenicima i njihovim roditeljima poželio im je uspješan povratak u školu i školsko okružje u kojem će se osjećati dobro i prihvaćeno.
"Svim ravnateljima, učiteljima, nastavnicima, odgajateljima i stručnim suradnicima želim da na svome radnome mjestu stvaraju pozitivno ozračje i grade mostove koji će jačati povjerenje, prihvaćanje i poštovanje", stoji u pismu ministara.
Posebnu dobrodošlicu uputio je prvašićima, poželjevši im da, uz igru i učenje rastu u znanju iz kojeg će crpiti snagu i nadahnuće za životne izazove, koje će im u vremenu informacijskog obilja pomoći jasno razlučiti bitno od nebitnoga i dobro od lošega.
Fuchs je naglasio da je u proteklih nekoliko godina ulaganje u ljude i odgojno-obrazovnu infrastrukturu najveće u hrvatskoj povijesti te da će Ministarstvo nastaviti ulagati u projekte usmjerene na podizanje kvalitete odgojno-obrazovnoga rada, ali i unapređivanje materijalnih uvjeta te u izgradnju i dogradnju škola.
Cilj im je svim učenicima od školske godine 2027./2028. omogućiti pohađanje nastave u jednoj smjeni s ciljem uspostave osnovnih škola kao cjelodnevnih škola. U srednjoškolskom obrazovanju cilj im je, dodao je, povećanje obuhvata učenika u gimnazijskim programima, unaprjeđenje sustava strukovnog obrazovanja te popularizacija programa za deficitarna zanimanja i zanimanja budućnosti.
Najavio je da će se u javno savjetovanje uputiti i nacrt prijedloga Pravilnika o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika.