Provest ćemo vještačenje sajle na “Mljetu” i na drugim brodovima, kazao je šef Jadrolinije David Sopta
Još jedan incident na Jadrolinijinim brodovima dogodio su u subotu navečer prilikom dolaska trajekta “Mljet” u Supetar na otoku Braču. Putnici opisuju kako je nešto jako tresnulo dok su čekali u autima u garaži koja se, kažu, počela puniti vodom. Nakon pada rampe trajekt se okrenuo i iskrcao putnike na stranu koju su koristili prilikom ukrcaja u Splitu. Trajekt “Mljet” star je 10 godina i napravljen je u Hrvatskoj. Može primiti 616 putnika, a u garažu mu stane 145 vozila.
POGLEDAJTE VIDEOVIJESTI:
Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Video: 24sata/Video
- Rampa nije pala tijekom navigacije nego tijekom pristajanja u luku. U navigaciji ne može doći do pada jer hidraulički sustav osigurava da do toga ne dođe.
ŠOK ZA PUTNIKE
Šef Jadrolinije o padu rampe na trajektu Mljet: 'Još ne znamo uzrok, vještačit ćemo sajle...'
Čelik čela (sajle) se na trajektima ovog tipa mijenjaju svake godine pri čemu se redovite obavljaju vizualni pregledi i u slučaju da se primijeti istrošenost ona se zamjenjuje jer na svim brodovima imamo rezerve. Koji je točan uzrok puknuća u ovom slučaju još ne znamo, ali provest ćemo internu istragu kao i vještačenje sajle na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li te sajle tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem koji su nabavljen - rekao je predsjednik uprave “Jadrolinije” David Sopta za Novi list.
Foto: Čitatelj 24sata
- Ni jedan kapetan ne bi ni isplovio da je sumnjao u problem s neispravnom rampom, to zaboravite, ovdje se radi o tehničkom problemu- kazao nam je kapetan s tri desetljeća staža u Jadroliniji koji zbog politike kompanije, koja cijelo ljeto ima probleme s brodovima, želi ostati anoniman. No, iako su se putnici uznemirili, i neko vrijeme plutali pred obalom na kraju su iskrcani.
DRAMA KOD SUPETRA
VIDEO Rampa trajekta pala u more, putnici u šoku: 'Čekali smo u autima i samo je pala!'
KLAUŠKI O MORALNOJ ODGOVORNOSTI
Da, netko će morati platiti. Ali Butković je najčvršće odlučio da to neće i ne smije biti on
Dan poslije “Mljet” je još privezan na Braču sa spuštenom rampom. Fotografije je vidio i strojar koji je zadužen za sustave rampi i općenito brodsku mehaniku.
- Vidim po njima da je pukla sajla. Imaju krpe na podu što znači da ima ulja, a to upućuje na loše održavanje hidraulike, odnosno ona je probila i kako je izgubila tlak sajla je pukla. U jednoj jedinoj slici vidi se štednja, no ovakvo je stanje na svim brodovima u floti državnog brodara. Štedi se gdje se stigne, ugrađuju se dijelovi kako kome paše, jednostavno, loše održavanje - kazao je strojar.
Foto: Tomislav Gabelić/24sata
Državni brodar s tradicijom od sedam desetljeća naredao je nekoliko incidenata upravo s - rampama. Neki su bili javno zabilježeni, neki su prošli ispod radara. Tako je sredinom kolovoza na “Tinu Ujeviću” pukla sajla koja je brzo popravljena, a putnici su koristi “Mljet”. Putnicima koji su svjedočili incidentima - nije svejedno.
OPET PROBLEMI S BRODOM
FOTO Trajektu Rapske plovidbe pukla sajla: 'Nema ozlijeđenih, putnike je na kopno vozio drugi'
NESREĆA NA UKRCAJU
Pomorac je nastradao na brodu Jadrolinije: 'Oduzet sam, a iz firme nisu ni pitali kako sam!'
- Srećom, pad rampe se dogodilo prilikom samog uplovljavanja pa je brzina trajekta u tom trenutku - mala, te iznosi od 4 do 5 nautičkih milja na sat. Vidio sam slike i vidi se da je rampa pala, te da je sajla pukla, ali sama rampa je ostala na graničnim lancima koji je pridržavaju. Točno onoliko da je u moru, ali ne i ispod broda. Postoji bojazan ljudi da se to može dogoditi kad je brod na pučini i kad ima veliku putnu brzinu, ali je tada i zabravljena još jednim sistemom. Recimo da to radu na principu ključa i ključanice, pa ne bi trebala pasti kod same navigacije što bi bilo iznimno opasno i fatalno za sve na brodu - kazao je kapetan koji je želio ostati anoniman.
Foto: Čitatelj 24sata
Rampa je ovo ljeto pala u more, kažu naši izvori, i na trajektu “Krk”, ali je posada odmah otklonila kvar. “Krk” plovi na relaciji Prizna - Žigljen, a nedavno je na njemu stradao i pomorac Ante Barić. Na trajektu “Hrvat”, koji sad mijenja liniju Split - Supetar, također je postojao problem s rampom.Ona doduše nije pala u more, ali se zaglavila. Svim nabrojanim brodovima koji su grčke, japanske i hrvatske proizvodnje, ali i različite starosti, zajednički su problem - rampe, ali je nabava i održavanje u domaćim rukama odnosno isključivo na vlasniku, a to je Jadrolinija. Iako su brodovi bili u remontu u različitim brodogradilištima, i to u različito vrijeme, pomorci tvrde da su se nabavljale sajle očito nepouzdanih proizvođača.
KVAR NA BRODU?
FOTO Opet problemi: Trajekt Rapske plovidbe nije mogao isploviti, na kopno vozio drugi
- Na sve navedeno smo upozoravali sustavno godinama, situacija se ne mijenja, odgovornost i dalje ne preuzimaju najodgovorniji za sve to. Prvo nešto mora napraviti član uprave “Jadrolinije” David Sopta - kazao je Ivan Srzentić, predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije.
Foto: Tomislav Gabelić/24sata
- Sopta je po sistematizaciji zadužen za sve tehničke poslove u “Jadroliniji”, pa i za to na koji način se održavala rampa - zaključio je Srzentić dodavši “nemoguće je da samo ljetos imamo tri incidenta koji su izašli u medijima, a posade prijavljuju konstantno probleme”. Rampa koja je sada postala toliko spominjali pojam u svim uvjetima, ako je sve u redu, spušta se za dvadesetak sekundi, ali baš nikad i ni pod kojim uvjetima ne bi trebala pasti slobodnim padom.