Oko 12.30 u subotu je s radara nestao mali zrakoplov Cirrus 20 sjeverno od Jezerana, izvijestio je MUP. Na terenu su djelatnici Službe civilne zaštite Karlovac i Gospić te članovi HGSS-a i vatrogasci, a aktivirana je Državna intervencijska postrojba civilne zaštite Rijeka i Zagreb.
Iskusni pilot iz Pule Nijaz Delić objasnio je za 24sata o kakvom se avionu radi.
- Riječ je o vrhunskom avionu svjetske klase vrijednom približno milijun eura - navodi Delić te ističe kako je daleko kvalitetniji i sigurniji od ultralakog aviona koji se srušio u Puli prije nekoliko mjeseci.
- Cirrus je težak oko tonu i 300 kilograma, ima padobran za hitne situacije, ako se primjerice nešto pokvari. Osim toga ima autopilot, pa da i pilot nema kontrolu ili nešto ne zna, autopilot to odrađuje. Vjetar mu, prema mojim saznanjima, ne bi trebao biti problem, izuzev ako je rađeno nešto izvan procedure - objašnjava Delić.
Dodaje kako je avion odlično opremljen.
- Mi piloti iz šale kažemo da je oprema za zubare koji ne znaju ništa o avijaciji, ali imaju novca da si kupe takvu mašinu - rekao je.
- Letim preko 45 godina pa mogu pretpostaviti da je možda bila u pitanju pogreška prilikom krivog zapovijedanja aviona, ali vjerujem da bi to uočila kontrola leta koja bi im savjetovala da se visina promijeni. Avion u sebi ima uređaj koji mu signalizira kada primjerice leti prenisko. Sumnjam da je i to u pitanju - objašnjava pilot.
- Gorski kotar je specifičan i u prosjeku svake dvije godine bude teška katastrofa. Pa prošle godine je bila jedna i isto je bilo kasno proljeće. Kada je jaka bura, Gorski kotar je ćudljiv zbog vrtložnih strujanja oko planinskog vijenca. Je li se precijenio avion u visini ili je nešto drugo pitanju, brzo će se saznati. Sumnjam u pogrešku aviona, i više vjerujem u pogrešku pilota - navodi.
Dodao je da avioni imaju uređaj ELT (emergency lokator) koji je tako napravljen da u slučaju pada ili udara on ima prekidač koji uslijed udara aktivira uređaj koji šalje signale a kojeg prima satelit i šalje najbližoj kontroli.
- Onda zemaljske službe dalje poduzimaju sve ostale mjere. U avionu postoji i transponder. To je radarski odgovarač. Naime, kontrola leta ima radar i šalje signal prema svim avionima. Avion taj signal primi i obradi kako bi u njega unio svoju brzinu, visinu, smjer leta...i takav signal vrati radaru. U svakom slučaju radarska kontrola zna gdje je zadnji puta primljen signal. Taj avion sigurno je dao signal - tvrdi iskusni pilot.