Na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u srijedu je oko 22.30 sati vagon prepun djece s 10. kolosijeka izletio na 11. kolosijek. Strojovođa Z. S. (24) na vrijeme je uočio da se vagoni ne kreću pravilno te je uspio zaustaviti vlak tek jedan metar od stupa pod naponom od 24.000 volti.
Dva vagona, jedan iz Osijeka i drugi iz Vinkovaca, svaki s po 60 sjedećih mjesta, spojeni su na Glavnom kolodvoru i trebali su krenuti za Split u 23.20 sati.
Jedan vagon otišao na jedan, a drugi na suprotni kolosijek
Oba vagona bila su puna, a među putnicima su bili i mali Slavonci koji su putovali na Sportske igre mladih.
U vožnji se okrenula skretnica ispod vagona i jedan je vagon otišao na jedan, a drugi na suprotni kolosijek. Prisebni strojovođa uspio je zaustaviti vlak i spriječiti veliku tragediju jer je blizu pruge stup koji drži električne vodove.
Djeca su bila uplašena, a nitko iz HŽ-a ih nije ni obišao...
Nasreću, nitko se nije ozlijedio. Djeca su bila uplašena, ali i tužna jer su mislili da neće ići na more. Izašli su iz vlaka i na peronu čekali druga dva vagona, a vlak je zbog cijele nezgode kasnio.
Nitko iz HŽ-a nije došao obići djecu, a s njima su bili samo učitelji koji su ih vodili na izlet, rekao je čitatelj koji je snimio fotografije.
Policiju nitko nije pozvao, no strojovođu su interno alkotestirali i utvrdili kako nije pio alkohol.
- Poslije sam čuo inženjera HŽ Infrastrukture kako govori ostalim nazočnim željezničarima: ‘Zahvalite mladom gospodinu na prisebnosti jer je jedini uočio da se nešto događa’ - kaže svjedok nesreće.
HŽ nije nikoga obavijestio jer nije došlo do zastoja u prometu
U HŽ Infrastrukturi su nam rekli kako je riječ o prometnom incidentu, kako je vlak putovao tek 10 kilometara na sat te kako nisu smatrali potrebnim obavijestiti javnost jer nije došlo do zastoja u prometu, niti se netko ozlijedio. Trauma djece nije ih zabrinula a ni što bi bilo da je električni stup pao na vagone.
Ni Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, koje im je nadležno i koje je prije nekoliko mjeseci uložilo u obnovu signalizacije na Glavnom kolodvoru, nisu obavijestili o mogućoj tragediji. Još nemamo ni komentar ministra Siniše Hajdaša Dončića.
'Svi su živi zahvaljujući prisebnom strojovođi'
- Samo zahvaljujući prisebnosti strojovođe spriječena je velika nesreća. I to strojovođe koji je prije desetak mjeseci imao također nesreću i gotovo ostao bez oka, a tvrtka – ne da mu nije isplatila nikakvu odštetu, nego ga nitko nije ni nazvao i pitao kako je. Unatoč tome, on, nakon dugog i teškog oporavka, i dalje radi svoj posao vrlo savjesno. Jedini je, naime, uočio da se nešto događa i pravodobno primijenio sve procedure, čak i one koje nisu u njegovoj ingerenciji te tako spriječio prevrtanje vagona s učenicima – rekao je Dalibor Petrović, zamjenik šefa Sindikata strojovođa Hrvatske.
Za nesreću je kriv potpuno novi i skupi uređaj?
Dodaje kako se govori da je zakazao uređaj za signalizaciju koji je samo prije tri mjeseca pušten u rad uz karakteristiku “najsigurniji među najsigurnijima”.
- Bilo da je riječ o tehničkoj pogrešci ili pak ljudskom faktoru, ostaje činjenica da je stanje u HŽ Infrastrukturi loše. U ovom slučaju ne može optužiti “neulaganje i starost” jer je riječ o skupom i novom uređaju – zaključuje Petrović.
Izmjena sigurnosno-signalizacijskog sustava na Glavnom kolodvoru, koja je dovršena krajem ožujka, većim se dijelom financirala iz predpristupnih fondova Europske unije. Postavljen je uređaj za signalizaciju i rekonstruirani su kolosijeci, a radove je obišao i resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić. Cijeli projekt je stajao 11,6 milijuna eura.