Trajekt Lastovo je morao ići na remont još danima prije nesreće u kojoj su nakon pada rampe poginula tri radnika Jadrolinije, rekao je inženjer brodogradnje Ivan Adum za Forbes Hrvatsku.
- Prema svim protokolima, posada se nije smjela ni nalaziti ispod nje u trenutku nesreće - govori.
S obzirom na već zabilježene probleme s rampom, Adum se pita zašto brod zbog toga već nije bio povučen iz službe i poslan na remont. Nije mu jasno ni kako je moguće da se posada, a među njima i upravitelj stroja, nađu ispod rampe u trenutku kad ona padne. Kaže da su time prekršeni protokoli prema kojima u takvim slučajevima nitko ne smije biti ispod rampe.
Komentirao je i izjavu predsjednika Uprave Jadrolinije da dosad nisu imali problema s tim brodom, no pročitao je kako se prije desetak godina dogodio sličan problem s krmenom rampom, srećom, bez ozlijeđenih.
- Predsjednik Uprave David Sopta ili uopće ne zna što se događa ili kreira alternativnu istinu, vulgo dicta, laže. Takvi ljudi ne bi smjeli voditi tako složene sustave kao što je Jadrolinija", kaže Adum. Ističe da je dio odgovornosti i na ministru Olegu Butkoviću. "Sabotiranje nemarom i neznanjem je nedopustivo, kada umru ljudi, to je kriminalni nemar i to je kažnjivo - dodaje Adum.
Prisjeća se i svog nekadašnjeg profesora Stanka Šilovića, koji je nekoć i sam bio zaposlenik tadašnje Jadranske linijske plovidbe. On je tada komentirao da je Jadrolinija starački dom za islužene brodove koji dolaze kod nas da umru i odu u rezalište.
Ističe i da postoji novac iz fondova Europske unije i da bi se mogao koristiti za gradnju brodova u hrvatskim brodogradilištima, ali je po njegovom mišljenju problem što se trošenje tog novca strogo nadzire.