Hrvatske željeznice u promet su pustile prvi moderni elektromotorni vlak za regionalni prijevoz. Vlak je na svoju premijernu vožnju iz Zagreba do Koprivnice krenuo u 14.30 sati.
Na prvu vožnju došli su premijer Milanović, Branko Grčić, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije; Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture; Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza; Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije; i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila.
Vlak je u kolodvor Koprivnica stigao u 16.05 sati.
"Ovo se ne da usporediti sa starim vlakovima"
Iako nova jurilica u HŽ Putničkom prijevozu može voziti i 160 kilometara na sat, na prvoj vožnji vlak je jurnuo sa 'svega' 120 kilometara na sat. Putnici u njemu bili su oduševljeni.
- Ovo se ne da usporediti sa starim vlakovima. Puno su ugodniji i ljepše je u njima – komentirali su putnici. Jedino se boje da će novi vlak ipak biti premali za sve putnike na toj relaciji, naročito kad se vraćaju s posla predvečer. Kažu, ionako su natiskani kad vozi stari vlak s po šest vagona, a čini im se da u novi vlak ipak stane i duplo manje putnika.
Za upravljačku ploču prvog novog vlaka stao je dugogodišnji strojovođa i instruktor vožnje Ivan Šandor (52).
- Vozim od 1981. i pravo je zadovoljstvo vozit ovakav vlak. Uvjeti rada su i za 50 posto bolji nego na starim lokomotivama. Sad samo još treba da sredimo pruge pa ćemo se po cijeloj Hrvatskoj vozit sa 120 kilometara na sat – rekao je Šandor.
GPS govori gdje se nalazite
Novi vlak može postići brzinu od 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle, javlja HŽPP.
Putnički prostor je prostran, a u njega su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata.
Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja na stanicama najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa.
Prvi elektromotorni vlak koristit će se u regionalnom prometu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb - Koprivnica te Zagreb - Sisak - Sunja. Tvrtka Končar Električna vozila d.d. gradi 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz, te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna.
Vlakovi će u promet biti pušteni tijekom 2015., 2016. i 2017. godine.