Tko u nedjelju u Imotskom bude vozio neki drugi auto osim Mercedesa, skupit ćemo novce da malo pomognemo, kaže nam Ivan Topić, predsjednik Oldtimer kluba Imotski, najavljujući festival milijunski vrijednih vozila s trokrakom zvijezdom na nosu.
U središtu Imotskog naime, povodom predstavljanja projekta spomenika Mercedesu, kao marki i automobilu, okupit će se preko 30 domaćih oldtimera, a u goste stiže 14 vozila direktno iz Stuttgarta, iz Mercedesovog muzeja, neki od njih toliko raritetni i zapravo neprocjenjivi da će ih čuvati policija.
Ivan Topić- Nota (54), kao glazbena nota, jer niti jednu notu ne može pogoditi pa je nadimak, naravno ostao – trenutno ima 13 Mercedesa. Ima vjerojatno najstariju G-klasu cabrio na svijetu, a najnovija akvizicija mu je 170S iz 1937. godine koji planira restaurirati. Na razgovor je stigao u 50 godina starom modelu W115 “minika”, model koji je izabran za spomenik, kao pravi primjer kako je Mercedes “motorizirao” imotsku krajinu. Jer više od pola automobila registriranih na ovom području su mercedesi, kaže Nota, što je uvijek prigoda za “prepucavanje” s vlasnicima ostalih marki. Tko u Imotskom ima Fiata, njega se šalje na pregled, a vlasnici VW-a se mogu sramiti.
- U ovom autu sam začeo sina, 1994. - pokazuje Ivan na svoj Mercedes, a inače ima troje djece. U Oldtimer klubu skupljaju sredstva, a iz Grada Imotskog su najavili da će pratiti iznos koji skupe, za osnivanje Fonda za školovanje mladih ljudi koji bi živjeli ovdje.
- Prijatelju, 19 godina sam radio u Njemačkoj, vratio se ima 20 godina, i iako mi je dala financijsku sigurnost, volio bih da nikad nisam otišao - ovdje ostaviš prijatelje, rodbinu, rodnu grudu... - kaže Nota.
Na njega se nadovezao Mirko Perkušić, ključan član organizacije u Imotskom, koji kaže da je Nota rekao zetu da mu ne dolazi dom kćeri ako ne bude kupio Mercedes. Što se tiče muzeja Mercedesa, za taj projekt imaju podršku iz Njemačke. Topić Nota nam kaže i kako će gosti imati što vidjeti, samo najbolje automobile će propustiti u središte Imotskog - “pontone”, Pagode, 108-ice, 109-ke, te čak i jedan kabriolet iz 1924. godine.