Od danas papirnata tzv. crvena uputnica odlazi u povijest. Ministarstvo zdravstva u suradnji s HZZO-om uvelo je u sustav eUputnicu čime se optimizira proces upućivanja i prijavljivanja pacijenata na specijalističke preglede, kao i povratne informacije liječnicima primarne zaštite o rezultatima pregleda. Nakon dugo godina napravljen je novi iskorak u informatizaciji i umrežavanju sustava. Idemo dalje, napisao je ministar zdravstva Vili Beroš na Facebooku, potvrdivši tako najave da bi svi liječnici od danas trebali naručivati pacijente elektronički.
Već smo pisali o tome kako obiteljski doktori kažu da na to ne pristaju. Traženje termina za pacijente od bolnica smatraju administrativnim poslom kojim se narušava javno zdravstvo i nameću se dodatne administrativne obveze izabranim liječnicima, nauštrb direktnog kontakta s pacijentom.
- Mi naručivanje osiguranika odrađujemo već godinama, u situaciji kada specijalističko-konzilijarna zdravstvena zaštita (SKZZ) u programu nudi termine narudžbi. Broj ponuđenih termina je skroman, od 20 do 30 posto od stvarnih potreba, te smo u slučaju nepostojanja termina za narudžbu upućivali osiguranike da se naruče sami - podsjeća dr. Josipa Rodić iz Udruge liječnika ugovornih zakupaca.
Ističe kako godinama traže uvođenje administratora u ordinacije i više termina za naručivanje pacijenata od bolnica, ali ništa se od toga ne provodi. U isto vrijeme, dodaje ona, privatne poliklinike odrađuju sve veći dio obrada, uz direktnu naplatu od osiguranika.
Elektroničko naručivanje dapače, ali komunikacija e-mailom ne dolazi u obzir jer to nije sigurna komunikacija i ne štiti podatke pacijenata, slaže se i dr. Vikica Krolo, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KOHom) i dopredsjednica Liječničke komore.
Ističe da su primarci informatizirani već 12 godina i da je neshvatljivo zašto se 12 godina nekim ustanovama tolerira što nisu ispunile tu obvezu.