To je to što me zanima!

HZZO demantirao probleme oko CEZIH-a: 'To je obmana javnosti'

Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju, poručili su iz HZZO-a
Vidi originalni članak

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kojim su upozorili na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti te KoHOM pozvao na komunikaciju.  

"U jučerašnjem priopćenju KoHOM-a, iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila", priopćili su iz HZZO-a.

Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegovog pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podacima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava. 

PROBLEMI SA SUSTAVOM Zbog pada CEZIH-a vlada kaos: 'Nestali su kartoni pacijenata...'

Liječniku je odmah isto komunicirano, naveli su.

"Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju", poručili su iz HZZO-a.

Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost. 

Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost. 

"Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima", naveli su iz HZZO-a.

POMIJEŠALI SE KARTONI? Novi problemi s CEZIH-om su potencijalno opasni za pacijente

Pri tome su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan.

"Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera, bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno ili se daje pojašnjenje o stanju podataka ako je riječ o podacima preuzetim iz suradnih ustanova, vlasnika podataka - MUP, Matični uredi Ministarstva uprave, Porezna uprava", poručili su.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • TVP 06.10.2024.

    Ma naravno, uvijek savršeni i nepogrešivi u svemu.

  • Selo_malo 06.10.2024.

    Da, naravno

  • nimedcvetjemnipravice2 06.10.2024.

    hvala Bogu u ovoj državi nema nikakvih problema a gdje bi ih i moglo biti uz ovakvu vladu i ministre ,to što se na pregled čeka 6mjeseci za neke godina to je sve na dobrobit naroda samo narod ne vidi kako mu je dobro tako misli AP i društvo a mi obicni znamo

Komentiraj...
Vidi sve komentare