Hrvatski zavod za javno zdravstvo otvorio je službenu Facebook stranicu koja informira širu javnost te tako znatno olakšava rad epidemiologa i drugih zdravstvenih stručnjaka aktivno uključenih u borbu protiv koronavirusa.
Radi se o chatbot aplikaciji, odnosno računalnom programu dizajniranom za za komunikaciju s ljudima te pomaže odgovarati na pitanja koja korisnici imaju vezano uz određenu temu.
Funkcionira tako da korisnik pošalje upit, a chatbot automatski odgovara, u bilo koje vrijeme, bez potrebe za dodatnim stručnjacima u podršci – jer je već prethodno naučen kako da odgovori.
Osim što štedi vrijeme, informira sve zainteresirane korisnike te se oni osjećaju ugodnije pitati kad imaju saznanje da će biti odgovoreno u bilo koje vrijeme na sva njihova pitanja.
- Kao agencija, bavimo se izradom chatbot sustava za naše klijente i pratimo tu scenu. Tako smo i prošlu srijedu vidjeli vijesti kako, primjerice, Microsoft radi Chatbot za SAD, a slična rješenja se pojavljuju i u Španjolskoj, Engleskoj i Indiji. Odlučili smo iskoristiti naša znanja u kreiranju chatbota za pomoć hrvatskim zdravstvenim djelatnicima. Kontaktirali smo HZJZ i kroz tjedan dana razvili virtualnog asistenta koji će, nadamo se, smanjiti opseg telefonskih upita zabrinutih građana vezano uz simptome COVID-19 i upite o načinu samozaštite od virusa. Dodatno vjerujemo kako će chatbot umiriti građane koji će moći dobiti odgovore na svako svoje pitanje u roku od nekoliko sekundi - rekla nam je voditeljica projekta, Barbara Slopko iz marketinške agencije.
Chatbot aplikacija tako omogućuje brže povezivanje korisnika i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a ukoliko se pokaže potreba za dodatnim pojašnjenjima, korisnik uvijek može kontaktirati stručnjake i epidemiologe putem upita na dežurne telefone u pozivnim centrima koji su objavljeni na www.hzjz.hr stranici.