HŽ Infrastruktura, državna firma koja upravlja željezničkom infrastrukturom, objavila je nacrt novog voznog reda za željeznički promet za ovu i sljedeću godinu.
Na prugama na kojima voze vlakovi za prijevoz putnika i teretni vlakovi objavljen je vozni red koji pokriva obe opcije, a istaknut je i red samo za putničke vlakove. Možete ga vidjeti ovdje.
Na stranici je pridružen i niz linija diljem Hrvatske, a ako kliknete na bilo koju od njih, primjerice na 'Ogulin-Knin-Split', otvorit će vam se novi, pomalo zbunjujući prozor. Recimo, on za relaciju od Ogulina do Splita izgleda ovako:
Slično izgledaju i ostali vozni redovi, s više ili manje kompliciranim linijama. Grafovi su se ovih dana proširili Facebookom, praćeni komentarima zbunjenih korisnika.
Javili smo se stoga HŽ Infrastrukturi i zamolili ih za objašnjenje ovakvog prikaza. Također, pitali smo i koja je bila cijena izrade voznih redova te tko je bio zadužen za njih. Iz njihovih odgovora proizlazi da je ovakav format namijenjen prijevoznicima, a ne putnicima.
Provedeno savjetovanje
Pojasnili su da se vozni red izrađuje na način da željeznički prijevoznici za svaki pojedini vlak podnesu zahtjev za dodjelu infrastrukturnog kapaciteta. HŽ Infrastruktura je, kažu, dužna u što većoj mogućoj mjeri udovoljiti zahtjevima svih željezničkih prijevoznika, kako putničkih tako i teretnih, i izraditi vozni red.
- Prema Zakonu o željeznici, upravitelj infrastrukture je dužan s nacrtom voznog reda upoznati sve zainteresirane strane. Pod zainteresiranim stranama se u prvom redu smatraju svi željeznički prijevoznici koji su podnijeli zahtjeve, ali i ostale zainteresirane strane - poručuju u odgovoru.
Naglašavaju da je jedini prijevoznik koji u Hrvatskoj pruža usluge putničkog prijevoza, a radi se o HŽ Putničkom prijevozu, od 9. do 24. ožujka proveo savjetovanje o prijedlogu voznog reda. Ono je bilo prvenstveno namijenjeno putnicima. Svi zainteresirani su mogli dati primjedbe, a tek nakon savjetovanja, HŽ Putnički prijevoz je podnio zahtjev prema HŽ Infrastrukturi.
Pretpostavljamo da to znači da nitko nije imao problem s ovakvim voznim redom.
Prihvaljiviji red za putnike
Nadalje, naglašavaju da su nacrt objavili u onom obliku u kojem se vozni red izrađuje u cijelom svijetu.
- Upravitelj infrastrukture i željeznički prijevoznici koriste grafikone voznog reda tijekom cijelog trajanja voznog reda, ali se po donošenju voznog reda za putnike izrađuju izvodi iz voznog reda koji su prihvatljiviji za širu populaciju - pojasnili su.
Dodaju da su vozni red izradili zaposlenici HŽ Infrastrukture, bez odgovora o cijeni.