Unatoč svečanom puštanju u promet prvog novog vlaka, Uprava HŽ-a već ima razloga za novu glavobolju jer je 38 od 39 strojovođa potpisalo izjavu da nisu dovoljno obučeni za vožnju na novim vlakom.
- Dana 1. travnja ove godine upućeni smo na školovanje-usavršavanje za novi vlak u kojem su primijenjena tehnološka rješenja koja nam do sad nisu bila poznata i s kojima se do sad nismo susretali. Za vlak vrijednosti više desetaka milijuna kuna osposobljeni smo samo 24 sata teorijski te vas obavještavamo da je to nedovoljno kako bismo stekli minimalne kompetencija za rukovanje ovako sofisticiranim i skupim vlakom – stoji u njihovoj izjavi koju su uputili Upravi HŽ Putničkog prijevoza. Ujedno su zatražili dodatno usavršavanje kako ne bi ugrozili živote putnika i svoje osobne živote. Iz HŽ-a su odgovorili da su strojovođe prošle osposobljavanje koje je verificirala Agencija za sigurnost željezničkog prometa.
- Sukladno tome smatramo da se osposobljavanje provodi na procedurama propisan način. Pored 24 školska sata obavljenog školovanja (teoretski dio), školovanje se sastoji i od daljnjih 56 sati obuke s mentorom – stoji u njihovu odgovoru. Iz Sindikata strojovođe Hrvatske zaista potvrđuju da će uz 24 sata teorije strojovođe dobiti i 56 sati obuke s mentorom, ali su pojasnili da će ta obuka značiti da će strojovođe voziti redovnu liniju s putnicima iza sebe i da to neće biti probna ili uvježbavanje nego stvarna linija. Ali da će pritom biti mentor uz njih.
"Nedovoljno educiran strojovođa potencijalna je opasnost"
- Strojovođe će učiniti sve kako ne bi ugrozili sigurnost putnika pa i svoju, makar vlakovi ne vozili. Jer nedovoljno educiran strojovođa potencijalna je opasnost za sigurnost – izjavio je predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan. Čini se kako je na pomolu još jedan sukob sindikata i Uprave pa nove vlakove možda u startu neće imati tko voziti.