To je to što me zanima!

Hrvatska za to nema novca: I Srbija učenike šalje u Višnjan

Najpoznatiji hrvatski astronom obrazuje mlade talente iz cijelog svijeta, ali našem Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta to je izgleda potpuno nevažno...
Vidi originalni članak

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku. 

Živimo u zemlji gdje je proračun za sport i zabavu puno veći od onoga za školstvo i u kojoj se popravak groblja smatra razvojnim projektom u nekoj maloj općini. Zato me neizmjerno veseli da su najtiražnije novine prepoznale da postoji problem i da ga treba riješiti. Škole nisu danas jedino mjesto gdje se odgaja i obrazuje. Postoji mnoštvo “paralelnih sustava” i svaki bi trebao preuzeti dio obaveza. Mediji su sigurno u tom poslu nezamjenjivi. Ako ne želimo više kukati zbog odljeva mozgova i odlaska najtalentiranijih, onda moramo promijeniti Hrvatsku te omogućiti da u njoj svi imaju jednake šanse i pravo na obrazovanje.

Svijet se mijenja nevjerojatnom brzinom. Dolaze nove tehnologije, a razlike između onih koji znaju i onih koji ne znaju sve su veće. 
Previše smo čekali te smo izgubili priliku da prošle generacije pripremimo za rad i uspjeh u globaliziranom svijetu. Ne možemo i ne smijemo više čekati. Vlast mora shvatiti da obrazovanje mora postati imperativ i glavni posao države. Škola bi trebala biti mjesto učenja razmišljanja i rješavanja problema. Današnja škola je, nažalost, mjesto gdje je učenik prepušten sam sebi. On dođe u školu, netko mu da zadatak i on ga rješava. U modernom svijetu, u poduzetništvu, tehnologiji, medicini, znanosti ili trgovini, nije tako. Ti sam moraš vidjeti što je problem i smisliti kako ga riješiti. Ako čekaš da ti netko napiše problem i onda ga rješavaš, ti si “najamni radnik”.

Kako odgojiti nekoga tko će biti u stanu vidjeti problem koji drugi ne vide ili smisliti rješenje? Kao i u svemu drugom, za to su potrebni projekti i konkretan rad s djecom. Naš školski sustav u tome je zakazao. Postoje časni izuzeci koji nisu htjeli pristati na pad standarda u obrazovanju.

Već više od trideset godina u Višnjanu organiziram razne programe, radionice na kojima se radi na konkretnim projektima. U zadnjih dvadesetak godina ti su programi međunarodni. Dolaze učenici i nastavnici iz cijelog svijeta. Zato sam imamo priliku uspoređivati različite školske sustave. U svijetu ne postoji idealan sustav obrazovanja, ali postoje bolji i lošiji. Kad naš usporedimo s anglosaksonskim ili azijskim, ne prolazimo dobro. Našu djecu ne pripremamo za globalizirani svijet. Ne pripremamo ih da u takvom svijetu budu kreatori, oni koji vide problem, oni koji su lideri te oni koji znaju rješavati probleme i stvarati nove vrijednost. 
U Višnjanu pokušavamo napraviti sve kako bi pomogli visoko motiviranim učenicima da izađu iz “čahure” u koje ih stavlja obrazovni sustav. U zadnjih dvadesetak godina razvili smo metode rada, motivacije učenika, sagradili i osposobili mali edukacijski kampus te opremili laboratorije. Razvijamo programe koji idu od vrtića, preko kampova znanosti, pa do edukacije učitelja. U ovoj smo godini za projekte rada s učenicima sredstva dobili od Ministarstva vanjskih poslova Italije za programe na talijanskom jeziku i od Ministarstva prosvjete Srbije za učenike iz Srbije koji dolaze na naše programe. Učenike iz Hrvatske smo “švercali“ jer od hrvatskog Ministarstva znanosti i obrazovanja ove godine nismo dobili ni kune. Nasreću, postoje kompanije i osobe velikog srca koji nam pomažu da ti programi opstanu.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Idi na 24sata

Komentari 24

  • Taragea 17.11.2014.

    Što znači preopterećenost učenika? Jasno je da su preopterećeni činjenicama koje ne treba pamtiti, a da nisu opterećeni onim što ih čini ljudima i budućim stručnjacima. Vjeronauk jako opterećuje škole financijski pa ga treba vratiti u crkve. No, kako je krenulo i kako će narod reagirati, bit će još gore. Sve ovo sami sebi činimo, nitko nam tu drugi nije kriv.

  • purgerica prva 16.11.2014.

    Žalosno, al RH, tj njene vlade zaboravljaju ulaganje u znanost, pa i redovna obrazovanja srozavaju do granice neprepoznatljivosti. Rekao je dobro naš čovjek, znanstvenik u Švicarskoj (Davor Pavuna), dok ne budemo afirmirali i poticali tehničke, inženjerske struke nema sreće za razvoj i napredak države. I ja se sa time slažem, to je govorio i moj tata, čak je silno želio da odem na tehnički faks a ja otišla u legiste. Danas mi je žao, al, kasno. Bez inženjera (tako kaže znanstvenik Davor Pavuna) bar u omjeru 60 % naspram 40% naprosto nema naprijed! Pa kaj nam dobroga nose politolizi, sociolozi, pravnici, ekonomisti, svi ti društvenjaci?

  • andrej-poreč 16.11.2014.

    pa kako bi sebi trpali u đepove da daju za pametne stvari...gam.d foteljaska...svaka čast Korado.

Komentiraj...
Vidi sve komentare