Naš je cilj biti jednak ili bolji od konkurencije, a to su Francuska, Španjolska i Italija. A njihov je turizam u većem minusu nego naš. Podatke za Tunis i Tursku nemamo, rekao je ministar turizma Damir Bajs. Smatra da “stojimo solidno gledamo li omjer cijene i kvalitete usluga na Jadranu”. No prava je istina da cijene na Jadranu teško mogu biti naš glavni adut jer su uglavnom više nego na ostatku Mediterana, a ponuđeni sadržaji obično su skromniji. Najviše nas “šišaju” upravo Tunis i Turska, čiji su najjeftiniji hoteli, neslužbeno doznajemo, za lipanj gotovo rasprodani. Umjesto spuštanja cijena i smanjivanja poreza, Vlada sve nade polaže u reklamnu kampanju. Ministarstvo turizma je za reklame u najvećim gradovima Ukrajine, Rumunjske, Poljske, BiH, Srbije i Makedonije dalo 2,5 milijuna kuna, dok su prošle godine u inozemne reklame uložili tek 470.000 kn.
Kampanju za hrvatske građane “Kad srce kaže ljeto” HTZ je platila 3,3 milijuna, lani su reklame platili 300.000 kuna. Vlada se može samo nadati da će turistička sezona popuniti državni proračun jer već sada podbacuje. Iako je u travnju zbog Uskrsa bilo više turista nego lani u istome mjesecu, na godišnjoj razini turista ima manje. U prvih pet mjeseci zabilježili smo osam posto manje noćenja nego prošle godine.
UMJESTO ZVIJEZDA, REKLAMIRAJU NAS ANONIMUSI
Kampanja “Postanite ambasador hrvatskog turizma”, koju je ministar Damir Bajs jučer predstavio, uključuje reklame i kvizove na internetu i Facebooku koje bi trebale potaknuti Hrvate i druge posjetitelje interneta da dalje preporučuju Hrvatsku. U kampanju su se trebali uključiti i poznati stranci koji svakog ljeta šeću dubrovačkim Stradunom i uživaju u hrvatskim ljepotama, ali Bajs nije pronašao nijednoga. Kaže da će ih turistički djelatnici loviti po Jadranu i moliti da se uključe u kampanju.
PLAKAT ZA ZADRANE?
Plakatima su oblijepili i gradove i plaže u Dalmaciji, pa čak i prostor oko staračkog doma u Zadru. Ministar Bajs kaže da će tako zadržati turiste.