Hrvatski mornari su na rubu živaca, već mjesecima su zarobljeni na brodu, donosi Jutarnji list.
Nikola Jaklin, kuhar na Zagrebu, brodu Atlantske plovidbe poziva u pomoć jer više ne može izdržati
- Molim pomozite. Želim doma. Tu sam mimo svoje volje, radim bez ugovora i ugovorene plaće. Osjećam se doslovno kao rob. Pomozite! - moli Nikola. Ugovor mu je istekao u ožujku, ne može se iskrcati zbog pandemije.
Atlantska plovidba od početka pandemije smijenila je 11 posada. Ostala je još jedna, posada Zagreba.
Kako piše Jaklin, na brodu se odvija prava drama. Incidenti među izbezumljenim mornarima, koji mjesecima ne mogu s broda ni doma su sve učestaliji, zapovjednik traži pomoć poslodavca.
Osobito su “pukla” četvorica mornara. Devet mjeseci su na brodu, drugi su nešto kraće, ali, u svakom slučaju, predugo. Pet mjeseci danonoćno na brodu 21 se muškarac međusobno više ne može gledati. Cijela je posada hrvatska.
- Skroz smo iscrpljeni. Tumaramo po brodu. Temperatura na palubi je 50, u strojarnici su izmjerena 52 stupnja. Zapovjednik ne daje nikakve naredbe, obavljamo samo osnovno za funkcioniranje broda. Nitko više ni s kim ne razgovara. Kad smo došli na brod, svi su imali neki sjaj u očima, znali su zašto su se ukrcali, imali su razlog za život. Te su oči sad prazne. Strašne. Fizički i psihički smo pred kolapsom - zabrinut je Jaklin.
Zapovjednik, kapetan Leon Bjelokosić, kaže da su pomorci opterećeni zbog produljenog boravka na brodu i da su neki članovi posade su gotovo već deset mjeseci na brodu.
Sanja Putica iz odnosa s investitorima i javnošću u Atlantskoj plovidbi kaže da Brod Zagreb jedini je brod Atlantske plovidbe na kojem još nije obavljena smjena od početka pandemije.
- Uprava Atlantske plovidbe d. d., kao i zapovjedništvo broda, čini sve kako bismo proveli smjenu i na tom brodu. Također napominjemo kako smo na ovom brodu u nekoliko navrata pokušali napraviti smjenu u Singapuru, no bili smo odbijeni od singapurskih vlasti, jer su prioritet dali brodovima na kojim su pomorci dulje od jedanaest mjeseci, što nije dozvoljeno prema pravilima MLC 2006 (Maritime Labour Convention). O svim poduzetim koracima te daljnjim planovima upoznat je, uz zapovjedništvo i posadu broda, i Sindikat pomoraca Hrvatske, s kojim se i inače usko surađuje - zaključila je.
I Ministarstvo prometa potvrđuje da je smjena posade trebala biti u Singapuru. Ističu da su zbog pandemije smjene pomoraca uopće otežane u svijetu i da su tražili od singapurskih vlasti odobravanje iskrcaja i smjene pomoraca u luci Singapur, ali da su bez obrazloženja odbijeni.
Najavili su i daljnje napore da se mornari sa Zagreba vrate kući.