Zagrepčanin Davor Gerbus (17) najpraćeniji je na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Svoj kanal The Lazy Wave na YouTubeu otvorio je u listopadu prošle godine s prijateljicom Petrom i već imaju 13.500 pratitelja.
POGLEDAJTE VIDEO:
Aktivan je na gotovo svim društvenim mrežama, a najviše sljedbenika ima na ask.fm-u, oko 25.000. Na Facebooku ima 16.000, a na Instagramu 14.000 sljedbenika.
- U svoje slobodno vrijeme koje imam uključujem društvene mreže. Publika su mi, prema statistikama, uglavnom cure od 12 do 18 godina, a ima i dečki, starijih ljudi... Najviše me prate ljudi iz Hrvatske i BiH, pa Srbije i Slovenije te Hrvati koji žive u Njemačkoj - govori Davor, koji je završio srednju strojarsku školu, ali se planira dalje obrazovati.
Kaže da ga djevojke vole zbog izgleda i često mu prilaze kad izađe u grad.
- Nekad bude teško jer hoću nešto reći ljudima, biti iskren, a onda se opet sjetim da će to vidjeti puno ljudi. To mi je možda najveća prepreka kod snimanja. Mojim prijateljima je u početku bilo čudno što sam odlučio snimati video zapise, ali kad su vidjeli da te to mijenja kao osobu, kad imaš potporu 25.000 ljudi, počeli su me i više nego podupirati - kaže Davor te dodaje kako su i roditelji bili u početku malo skeptični, no kako ga sad i sami potiču da snima nove materijale .
U svojem videoblogu odgovara na pitanja fanova, radi izazove... Kaže kako mu mnogo vremena oduzima razvijanje ideje i razrada teme koju će snimati, jer svojim fanovima želi pružiti kvalitetan sadržaj koji će ih zanimati.
- Inspiraciju tražim na internetu, u knjigama i slično. Ideje uvijek postoje. Želimo podići to na višu razinu, na tri videa tjedno te da svaki ima svoju temu – kaže nam Davor, koji novac koji zaradi ne troši nego ulaže u bolju opremu .
- Ljudi su mi prije govorili da ne mogu uspjeti na taj način. Sve što si ikad zadaš možeš ostvariti i to im želim dokazati - završava Davor.
Mašu Zibar (27)
, Osječanku koja živi u Zagrebu i radi na radiju, na Facebooku prati gotovo 11.000 ljudi, na Instagramu 3000, a na YouTubeu ima 2800 pretplatnika.
Snima videoblogove o ljepoti, modi i šminkanju
, ali i izazove u koje rado uključi i prijatelje.
- Nekima to nisu veliki brojevi, ali mene vesele - kaže Maša.
- Samo ja znam koliko sam truda i vremena uložila u svaki video. Za jedan video izdvajam oko pet sati, dva sata snimanja i fotkanja, plus oko tri sata montaže – govori Maša, koja je videoblogove na kanalu Mashin’ the Beauty počela snimati prije gotovo dvije godine. Godinama prije pratila je strane beauty blogerice.
- U jednom trenutku sam uspjela skupiti hrabrost i upalila sam kameru. Glavni cilj mi je bio na jednostavan način curama pokazati kako se našminkati ili napraviti jednostavnu frizuru – kaže Maša, koja uspijeva zaraditi za džeparac od suradnje s kozmetičkim brendovima.
Najveći joj je užitak s prijateljima snimati neke izazove u kojima se glupiraju jer, kako kaže, njezini fanovi baš obožavaju takve priloge.
- Moje frendove i obitelj može se vidjeti i u vlogovima. Vlogovi su videi u kojima snimam svoj život. Znači, sve što radim u tom danu snimam. Odlične su reakcije na takvu vrstu filmića jer je to nešto novo u Hrvatskoj, a to vrlo malo ljudi radi. Moji fanovi me žele pobliže upoznati, a ja ih kroz svoje vlogove puštam u svoju intimu – kaže mlada vlogerica.
Studenti prava Igor Glodić (21) i Nikša Modrić (21) na YouTubeu se zovu 2kitice, a s prijateljem Lukom Goretom (24), studentom ekonomije, koji ima kanal azastone, trenutačno rade na projektu Dekameron. Snimit će i na YouTube postaviti deset filmova s deset tema koje nisu nikako međusobno povezane.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Snimamo oko godinu dana. Ovo nam je neka vrsta ispušnog ventila od zahtjevnog faksa. Zajedno smo sakupili naš studentski džeparac, kupili kameru i počeli snimati, a kako bismo bili što bolji, upisali smo i tečaj o filmu – govori Igor, koji je s prijateljima objavio desetak klipova. U svojim videima glume “frajere” koji su, kako kažu, zapravo karikature , a inspiraciju pronalaze u stvarnim situacijama iz izlazaka. Roditelji im ponekad prigovaraju zbog psovki u filmićima, ali imaju njihovu beskrajnu potporu.
- Jako sam puno naučio o snimanju i načinu na koji funkcionira internet. Nedavno sam dobio posao u jednoj marketinškoj agenciji jer sam uz životopis poslao i video - govori Luka, koji kanal ima od 2011.
Igor i Nikša se žele ozbiljnije baviti filmom, ali i dalje snimati skečeve.
- Nama je bitno da se ljudi koji pogledaju naše videozapise razvesele te da vide kako i oni mogu snimiti nešto – kaže Nikša i dodaje kako je ovo zlatno doba interneta te kako se svatko na njemu može izraziti na svoj način.