Hrabri telefon zaprimio je lani ukupno 4351 upit o dobrobiti djece, najviše u vezi s njihovim mentalnim zdravljem, no posebno zabrinjavaju 244 upita o temi suicidalnosti i 184 o samoozljeđivanju, što je porast od 53 i 43 posto u odnosu na 2021., priopćila je u utorak ta udruga.
Hrabri telefon za djecu primio je 1245 poziva, za mame i tate njih 1617, dok je putem e-savjetovanja zaprimljeno 1489 upita.
Broj poziva/upita o temi zlostavljanja i zanemarivanja djece dosljedan je te proteklih godina iznosi 680 do 720 poziva godišnje.
Kao razlog poziva nastavljaju dominirati emocionalno i fizičko zlostavljanje, vršnjačko nasilje, zanemarivanje, nasilje u obitelji, fizičko kažnjavanje, seksualno zlostavljanje te nasilje u adolescentskim vezama.
Izostanak promjena u zastupljenosti nasilja kao razloga pozivanja "ukazuje kako nije postignut značajan napredak po pitanju zaštite djece ili u najmanju ruku, po pitanju osviještenosti društva o cjelini", ističe Hrabri telefon.
Udruga naglašava da zaštita djece od zlostavljanja i zanemarivanja također podrazumijeva osposobljenost i spremnost odraslih na zaštitu djece u takvim slučajevima.
Zbog toga su organizirali višednevne edukacije za preko 80 ravnatelja i učitelja osnovnih škola, stručnih suradnika i vrtićkih odgojitelja - u sklopu "Dare2See projekta" koji se bavi problematikom zlostavljanja i zanemarivanja djece izvan školskog i vrtićkog okruženja.
Svojim cjelokupnim djelovanjem Hrabri telefon želi "omogućiti da se dječji glas čuje te odgovoriti na potrebu za zaštitom i sigurnošću svakog djeteta osnaživanjem njega i njegove okoline", poručila je predsjednica Hrabrog telefona Hana Hrpka.