Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MIG se počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao, opisao je situaciju u kabini zrakoplova Zvonimir Milatović (33) iz Pule, satnik HV-a. Lani na generalnoj probi uoči Dana Oružanih snaga upravljao je borbenim zrakoplovom MIG21 u Karlovcu. U zraku se oštetio dio zrakoplova i satnik je morao brzo reagirati. Odvojio se od ostala dva MIG-a iz grupe s kojom je startao kako ih ne bi ugrozio.
- Odlomio se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova. Dio je još nekoliko puta udario u tu stranu MIG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti - nastavlja Milatović. Objasnio je kako zakrilce inače smanjuje brzinu pri slijetanju i tako ga olakšava. Sada mu je mogla puknuti guma. Imao je pun spremnik goriva, od oko 2000 litara, a MIG-ovi inače slijeću s 800 litara. U minutu i pol koliko mu je trebalo do aerodroma Pleso morao se pripremiti za slijetanje. Milatović kaže da se nije stigao niti prestrašiti. Stao je uz pomoć kočnog padobrana na stražnjoj strani MIG-a.
- Tek sada kada razmišljam o svemu što se dogodilo, svjestan sam koliko je situacija bila kritična. Komadići krila mogli su odletjeti i negdje drugdje u avion i napraviti još veću štetu - pojasnio je satnik Milatović, koji je u zraku osiguravao i posjet američkog predsjednika Georgea Busha. Kaže kako bi, da je bila teža situacija, išao prema nenaseljenome mjestu, iskočio padobranom, a avion pustio da padne. Dio krila koji je pao u dvorište u Karlovcu nije nikoga ozlijedio. Predsjednik Mesić odlikovao ga je Medaljom za iznimne pothvate jer je spasio avion. Satnik ne želi nagađati što je pošlo po zlu, ali siguran je da su svi MIG-ovi dobro pregledani i da nije zbog starosti aviona.
OSTAO MU PUN SPREMNIK
Za sigurno slijetanje u MIG-u ne bi smjelo biti više od 800 litara goriva. Milatović je zrakoplov uspio spustiti s gotovo punim rezervarom - oko 2000 litara.
BEZ KONTROLA
Otpali dio zrakoplova oštetio je MIG-ov sustav za manevriranje. Milatoviću je stoga bilo otežano upravljanje borbenim zrakoplovom.
PUNOM BRZINOM NA PISTU
MIG-u je otpao dio zakrilca koja zrakoplovu olakšavaju uzlijetanje i slijetanje. Pilot nije mogao smanjiti brzinu pri slijetanju, a pri toj brzini mogla je puknuti i guma.
KOSILI TRAVU PA NAŠLI OTPALE DIJELOVE AVIONA
Stanovnici Turanjskih Goljaka nedaleko od Karlovca u svojim su dvorištima i okućnicama za košnje trave našli tri komada koji su otpali s aviona. Vojna policija došla je i odnijela te dijelove. Rekli su kako je riječ o repnim stabilizatorima MIG-a.