Nakon što je izaslanstvo China Shipbuilding Industry Corporation na čelu s predsjednikom uprave Huom Wenmingom obišlo brodogradilišta u Puli i Rijeci još je otvoreno pitanje hoće li oni spašavati hrvatsku brodogradnju, kao i model ulaska kineskih ulagača.
Prije povratka u Kinu sastali su se s ministrom gospodarstva Darkom Horvatom. Let im je otkazan pa je sastanak na kojem se razmatrao model suradnje produljen dok se tražio alternativni let.
- Perspektiva koju trenutačno kineski partneri nude postoji. Hoće li biti prihvatljiva i kroz koji model, to ćemo vidjeti. Kroz koji tjedan javit će se i transparentno reći što nude i predlažu - rekao je ministar Horvat.
POGLEDAJTE VIDEO:
On je optimističan i napominje da potencijalnim kineskim partnerima nije ponuđen samo kontinuitet brodogradnje, nego investiranje i zajednički napor da se “na tim lokacijama možda proizvodi nešto drugo”.
- Ako oni ne vide mogućnost kontinuiteta brodogradnje u Puli i Rijeci, mi želimo na tim lokalitetima zadržati proizvodnu djelatnost - rekao je Horvat.
Od kineskih investitora ne očekuje se da financiraju propale pokušaje gradnje brodova koji nisu završeni.
- Startna pozicija su novi projekti. Mi ćemo u jednom trenutku biti u situaciji da razgovaramo na koji način osigurati financijsku injekciju za završetak postojećih projekata, ali svaki novi projekt u partnerstvu s kineskim brodograditeljima imat će drugačiju filozofiju i izvore financiranja - rekao je Horvat napominjući kako se brodovi više neće graditi uz državna jamstva.
Na pitanje što će biti ako se račun Uljanika ne odblokira, Horvat je kazao kako je sud rekao da tada slijedi stečaj te da je taj signal Vladi vrlo jasan, kao i njena poruka da nema više dosadašnjeg modela financiranja brodogradnje. Napomenuo je i da Vlada pred Kineze nije postavljanja rok za odgovor, a podsjetio je da im je vrlo transparentno prikazano stanje u brodogradilištima.