Strašno. Dva mlada života su izgubljena, u šoku su ponavljali naši sugovornici iz Vele Luke.
U ovom malome mjestu na otoku Korčuli svi se poznaju i nitko nije ostao ravnodušan na vijest o pogibiji dvojice mladića, Franje Stipkovića (31) i Matea Jukice (25).
POGLEDAJTE VIDEO VIJESTI:
Kobnog jutra s njima je u vozilu bila i 22-godišnja Ivana Brižić, također iz Vele Luke. Troje mladih u srijedu je malo poslije 1 sat iz Vele Luke krenulo prema Blatu. Udaljenost između ta dva mjesta samo je desetak kilometara. Mercedes dubrovačkih registracija vozio je Stipković. Jukica je sjedio na mjestu suvozača, a Ivana je bila na stražnjem sjedalu.
U blizini raskrižja, najvjerojatnije zbog neprilagođene brzine, izgubio je nadzor nad vozilom i izletio s ceste. Vozilom su prvo udarili u betonski zid uz rub kolnika, a nakon toga i u kameni suhozid. Potpuno smrskani automobil nakon prevrtanja se zaustavio na ograđenoj zemljanoj površini.
Na mjestu nesreće dočekao ih je strašan prizor. Od Mercedesa je ostala tek hrpa neprepoznatljivog lima u kojem je bilo zarobljeno dvoje ljudi. Prvo su krenuli izvlačiti djevojku, koja je preživjela udarac. Kako doznajemo, unatoč teškim ozljedama bila je pri svijesti te je mogla komunicirati s vatrogascima. Nju je helikopter prevezao do splitske bolnice, gdje su je zadržali na liječenju. Vatrogasci su zatim krenuli izvlačiti vozača, koji je od siline ozljeda preminuo na mjestu. Bio je zarobljen ispod volana.
Suvozač Mateo Jukica (25) ispao je iz vozila. Njegovo tijelo pronašli su 60-ak metara od automobila, na parkiralištu obližnje pekarne nekoliko sati kasnije kad se razdanilo.
- Franjo je pomorac. Ima suprugu i dvoje male djece. U utorak mu je bio rođendan, a u srijedu u jutarnji satima je poginuo. Nemam riječi - šokirano je ponavljao njegov prijatelj. Nitko od potresenih sugovornika s kojima smo jučer razgovarali nije nam znao reći zbog čega su išli u Blato.
- Nisu sigurno išli nigdje u kafiće slaviti jer u ovo doba iz aponoći na otoku ništa ne radi. Jesu li išli kod nekoga doma ili su trebali koga pokupiti, stvarno nemam pojma - kazali su nam.
Mateo Jukica školovao se na Pomorskom fakultetu u Splitu. Kako su na naš upit odgovorili iz MORH-a, Jukica je bio pripadnik Oružanih snaga RH od 26. rujna 2017. do 11. kolovoza 2018. godine. Službu je napustio na osobni zahtjev.
Dan prije slavio rođendan
- Imao je dječačko lice i zarazan, širok osmijeh. Uvijek je bio nasmijan - govori njegov poznanik ne skrivajući tugu. Dodaje da je Mateo imao starijeg brata, a Ivana mu je bila “rodica”.
Što se tiče Ivane, kažu da ima anđeoski glas zbog čega je često nastupala na priredbama. Između ostalog više je puta sudjelovala na humanitarno-zabavnim manifestacijama.
Policijski očevid na mjestu događaja potrajao je do jutarnjih sati. Nakon očevida policija je izvijestila kako je uzrok nesreće, najvjerojatnije, prebrza vožnja. Ovo je druga prometna nesreća koja je u dva mjeseca Korčulu zavila u crno. Blaćani su se nedavno oprostili od 21-godišnjaka koji je smrtno stradao tijekom nesreće s traktorom. Bilo je to 20. rujna u popodnevnim satima.
Mladić je poginuo, a dvoje ljudi starih 17 i 18 godina teže su ozlijeđeni, izvijestila je tad Policijska uprava dubrovačko-neretvanska.
Do srijede 278 poginulih
Mladić (20) vozio je neregistriranim i neosiguranim traktorom za koji je bila prikačena prikolica. U njoj je bilo dvoje putnika. Nakon što je vozač ručicu mjenjača prebacio u “ler”, dolaskom na nizbrdicu traktor je ubrzao, a vozač je izgubio nadzor nad vozilom. Traktor je udario u parkirano teretno vozilo, nakon čega se prevrnuo. Prema podacima MUP-a do 13. studenog u ponoć poginulo na hrvatskim cestama poginulo je 278 ljudi.
Po podacima MUP-a, u Hrvatskoj je prošle godine na prometnicama poginulo 331 ljudi (otprilike 78 na milijun stanovnika), dok je europski prosjek 49 mrtvih na milijun stanovnika. Prema Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj cilj je do 2020. godine dostići brojku od 277 poginulih. Kako se od tog cilja sve više udaljavamo MUP počinje ozbiljno razmatrati promjene Zakona o sigurnosti na cestama kojima bi se puno strože sankcioniralo najteže prekršitelje i recidiviste.