Prvi prototipovi Rimčeva električnog robotaksija počet će se slagati u prvom kvartalu iduće godine, 60 takvih vozila bit će dovršeno u prvom kvartalu 2025., a cijeli komercijalni projekt sa stotinama robotaksija na zagrebačkim ulicama bit će završen u prvom kvartalu 2026., doznaje Jutarnji list.
Stoji tako i u izvješću o provedbi Nacionalnog programa reformi za razdoblje od svibnja do listopada ove godine koje je Vlada usvojila na sjednici u četvrtak.
Tamo se prvi put detaljno pojašnjava u kojoj je fazi projekt koji je iz fonda EU-a u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) dobio gotovo 180 milijuna eura i koji je u javnosti izazvao kontroverze zbog pomicanja rokova.
Naime, rok za dovršetak prototipa pomaknut je za godinu dana. U samoj tvrtki po tom su pitanju bili dosta zatvoreni, ali ovo je prvi put da se doznaje u kojem se smjeru kreće taj veliki projekt koji obilato sufinancira EU. Prema svim dostupnim informacijama, čini se da se u 2024. doista kreće s ozbiljnijim razvojem prvih autonomnih vozila.
Tako se u Vladinu izvješću navodi da je tim tvrtke P3M, startupa za razvoj robotaksija osnivača Mate Rimca, Adriana Mudrija i Marka Pejkovića, dovršio specifikaciju i plan za isporuku prvog cijelog prototipa vozila.
To uključuje definiranje onoga što će vozila postići na putu do izgradnje verifikacijskih prototipa, početak suradnje s partnerima inženjerima za detaljan dizajn šasije, odabir 70 posto dobavljača za hardver i softver i odabir partnera za konstrukcijsku analizu dizajna proizvodnih namjera, piše novinar Jutarnjeg lista Goran Penić.
S druge strane, portal Index navodi kako se na robotaksijima dvije godine nije radilo ništa te kako ne postoji ni prototip.
Kao glavni razlog što se dvije i pol godine nije radilo na glavnom projektu, tvrtka Project 3 Mobility navodi kako im je tek krajem svibnja ove godine Europska komisija odobrila potporu što je označilo početak projekta. Vlada Andreja Plenkovića također je od Europske komisije zatražila odgodu za projekt robotaksija, navodeći kao razlog sporu EU birokraciju.