Aktualnu problematiku loših rezultata državne mature, kao i cjelokupnog obrazovnog sustava komentirali su član Predsjedništva Socijaldemokratske partije Rajko Ostojić i predsjednik Savjeta za visoko obrazovanje, znanost i inovacije Emil Tafra.
- Rezultati državne mature su pokazali da je sustav obrazovanja posljednje tri godine u dubokoj krizi. Naime, umjesto da se nastavila kurikularna reforma koju smo započeli zajedno s Borisom Jokićem, aktualna ministrica je napravila samo kozmetičke promjene - istaknuo je Rajko Ostojić te dodao kako je cijeli njezin mandat obilježen nizom afera, od čuvenog proglasa branitelje za ravnatelje škola, preko ukidanja Dnevnika Ane Frank, do poraznih rezultata mature.
- S obzirom da premijer Plenković kreće u ambicioznu rekonstrukciju Vlade predlažem da ista obuhvati i ministricu Divjak. To će nam na kraju pokazati koliko je rekonstrukcija ambiciozna i kakav je odnos snaga u vladajućoj koaliciji. Hoće li Plenković mijenjati samo HDZ-ove ili ima snage mijenjati i HNS-ove ministre - istaknuo je Rajko Ostojić.
Predsjednik SDP-ovog Savjeta za visoko obrazovanje, znanost i inovacije Emil Tafra rekao je kako su rezultati ovogodišnje državne mature, iako se za sada još uvijek ne znaju konačni nego privremeni rezultati, vrlo zabrinjavajući.
- Dodatno je zabrinjavajuće to što se radi o nastavku negativnog trenda, kojeg su već odavno predvidjela PISA testiranja. Želim podsjetiti da je još 2014. g. za vrijeme SDP-ove Vlade predviđeno provođenje Cjelovite kurikularne reforme, koje je trebala temeljito promijeniti obrazovni sustav. Nažalost ta reforma je zaustavljena od idućih Vlada HDZ-a i Mosta, zbog izmišljenih ideoloških razloga, a na štetu budućih generacija naše djece - istaknuo je Tafra te dodao kako sadašnja Vlada HDZ-a i HNS-a predstavlja da je Škola za život zapravo Cjelovita kurikularna reforma, a nažalost radi se samo o kozmetičkoj promjeni dijela sadržaja koja je praćena snažnom promotivnom kampanjom.
- Bez ozbiljne i temeljite Cjelovite kurikularne reforme ne možemo očekivati promjenu negativnih trendova u hrvatskom obrazovnom sustavu - zaključuje Emil Tafra.