Nakon sjednice zagrebačke Gradske skupštine, zastupnici Mislav Herman, potpredsjednik Gradske skupštine i predsjednik zagrebačkog HDZ-a, te Damir Bakić (Možemo!) za HRT iznijeli su svoja viđenja problema prometa u Zagrebu
- Gradonačelnik Tomašević kada se nađe stjeran u kut, "opali" po pokojnom Milanu Bandiću i po uvijek dežurnom kritičaru za sve loše, a to je zagrebačkom HDZ-u - rekao je Herman.
Postavio je pitanje je li itko plaća nešto za što nije dobio račun? Tvrdi da HDZ-u zadnjih 10 godina nije dobio niti jedan račun, niti jednu opomenu za parkiranje od strane Grada, "pa ni za ta famozna četiri mjesta ispred središnjice stranke".
- Pozvao bih gradonačelnika Tomaševića da pita u svojim gradskim uredima je li ikad itko poslao račun za nešto za što nas sada sve proziva? Ako sam dobro razumio situaciju, računi su stizali do 2014. godine, onda su odjednom prestali stizati - rekao je Herman.
Bakić je uzvratio da ovaj primjer nije toliko bitan niti je najvažniji, iako je, kaže vrlo indikativan.
- On prilično dobro opisuje način na koji su se u Zagrebu, pogotovo u centru grada, stjecala rezervirana, privilegirana parkirališna mjesta - kaže Bakić.
- Imamo manjka više od 5000 parkirališnih mjesta u 1. zoni u odnosu na broj izdanih, povlaštenih parkirnih karata. Parkirališnih mjesta je nešto više od 8000, a izdanih, povlaštenih parkirališnih karata je više od 13.000 - kaže Bakić.
- Treba uzeti u sliku sve ove godine nereda, pogodovanja, nepravilnosti i upravljanja tim parkirališnim mjestima. Bezbroj je pravnih subjekata, od političkih stranaka do kojekakvih udruga ili institucija ili ustanova, koje imaju tko zna koliko nekontroliranih i tko zna kako dobivenih, a nikad plaćanih parkirališnih karata. Treba uvesti reda - naglasio je Bakić.
- HDZ je za uvođenje reda u parkiranju u Zagrebu, ali naglašavam da HDZ nema nikakvih financijskih obveza prema Gradu Zagrebu. Da ih ima, redovito bismo ih i na vrijeme podmirivali. HDZ za sva svoja službena vozila ima plaćene, povlaštene parkirne karte koje plaća svaka tri mjeseca i na osnovu kojih za prvu zonu, za crvenu zonu, smo se parkirali - rekao je Herman.
- Ovaj petak će prestati korištenje svih tih rezerviranih, privilegiranih parkirališnih mjesta, koje su dobivana tko zna kako i mi ćemo od sada privilegirana, plaćana, rezervirana mjesta naplaćivati u sustavu - rekao je Bakić.
- Riješiti problem parkiranja se ne može preko noći. Ovo je samo jedan od koraka koji je potrebno napraviti. Blokovska koncepcija parkiranja je nešto što je poznato i implementirano u mnogim gradovima. Ne samo u nekim metropolama europskim, nego čak i u Hrvatskoj. Blokovska koncepcija je sugerirana i studijom koju je za Grad Zagreb izradio Prometni fakultet - rekao je Bakić.
Kazao je da će destimulirati promet unutar pojedine zone i učiniti čim više parkirališnih mjesta slobodnima za rotaciju.
Herman smatra da se s tim konceptom ne rješava ništa već da će se generirati još veći kaos.
- Oni koji su se parkirali, parkirat će se i dalje jer je cijena parkinga ista, a oni koji su do sada imali povlaštene karte će za istu cijenu imati daleko manju površinu na kojoj će se moći parkirati i daleko će im biti teže naći ta mjesta. Ovdje se ponavlja učestala pogreška koju radi trenutna gradska vlast, a to je da se kao prvi korak radi nešto što bi trebalo biti zadnje - smatra Herman.
- Problema prometnih u Zagrebu je mnogo, zatečenih i to već dugi niz godina - i problema prometa u kretanju i problema prometa u mirovanju. Što se tiče garaža, što spominje gospodin Herman tu ozloglašenu garažu u Varšavskoj, to je jedna sasvim druga priča. Gospodin Herman jako dobro zna da se radi o sasvim drugoj stvari. Što se tiče javnih garaža, samo ću još spomenuti da slika bude potpunija, mi smo pristupili izgradnji dugo godina najavljivane i nikad realizirane podzemne garaže u Klaićevoj, ispod školskog igrališta, jer ona je prijeko potrebna upravo zbog dječje bolnice - rekao je Bakić.