Željeznički promet između Rijeke i Zagreba bit će prekinut tjedan dana zbog uklanjanja iskliznulih cisterni i popravka pruge kod Karlovca, što će privremeno odsjeći obje glavne hrvatske luke od njihovih ključnih tržišta. Rijeka će biti izolirana od većeg dijela Hrvatske, Mađarske i drugih zemalja srednje i jugoistočne Europe, dok će Ploče ostati znatno dulje odsječene od BiH i okolnih država zbog potpuno uništene pruge kod Jablanice, posljedice nedavnih katastrofalnih poplava i odrona, piše Novi List.
- Za nas je to u ovom trenutku zaista problematično. Na terminalu za rasute terete u Bakru u ovom trenutku je već oko sto tisuća tona koksa i ugljena, koji se trebao otpremiti vlakovima. Pored toga, stižu nam još dva broda od kojih je jedan i inače trebao iskrcati teret u Rijeci, ali drugi je trebao iskrcati u Pločama iz kojih je, nakon poplava i oštećenja pruge u BiH, nemoguće otpremiti tu vrstu tereta. Imat ćemo zastoje i s drugim vrstama tereta, ali transport rasutog tereta je posebno problematičan jer je riječ o količinama koje je nemoguće otpremiti do krajnjih odredišta na bilo koji način, osim željeznicom - rekao je Duško Grabovac, predsjednik uprave Luke Rijeka.
Zbog sedmodnevnog prekida, kontejnerski promet u Rijeci bit će otežan, jer se gotovo polovica tereta prevozi vlakovima, što će izazvati zastoje na terminalu Jadranska vrata (AGCT) na Brajdici.
- Trenutno oko 42 posto prometa kontejnera s terminala i prema njemu ide željeznicom. Dio toga može se preusmjeriti na kamione, ali ne sve - kaže Žarko Acinger, direktor prodaje AGCT-a.
Mario Štefanić, direktor Jadroagenta, najveće domaće pomorske agencije, ističe kako je ozbiljna situacija u kojoj su obje glavne teretne luke odsječene od željezničke mreže te da će se posljedice osjećati i nakon ponovnog otvaranja pruge kod Karlovca.
- Luka Ploče je u puno ozbiljnijoj situaciji, jer pruga kod Jablanice će, prema najavama vlasti u BiH, biti zatvorena oko pola godine, a to bi, s obzirom na razmjere uništenja, moglo trajati i znatno duže. U Pločama ćemo sigurno imati velike gubitke tereta, s tim da se u luci i sada nalaze veće količine tereta koje su trebale vlakovima biti otpremljene prema Zenici i drugim odredištima u BiH - kaže Štefanić.