Zvonimir Krilić (18) iz Velike Gorice dva puta je pao na vozačkom ispitu. Nakon drugog pada žalio se na ocjenu ispitivača, ali je njegova žalba odbijena. U Hrvatskom autoklubu (HAK), čiji su ispitivači na svim vozačkim ispitima u Hrvatskoj, rekli su mu kako njegovu žalbu neće razmatrati jer ju nije podnio u roku od 90 minuta. Zvonimirov otac Milan (55), bivši gradonačelnik Velike Gorice, ogorčeno kaže kako je njegov sin zaboravio ponijeti pisaću mašinu na vozački ispit pa nije na vrijeme uložio obveznu pismenu žalbu. No Milan sumnja da bi mu pomoglo i da je uložio žalbu na vrijeme. O njoj bi, naime, odlučivao isti ispitivač HAK-a koji ga je i srušio na ispitu. On bi se, prema tome, nakon žalbe morao predomisliti i shvatiti da je nepravedno srušio kandidata. No Zvonimir Krilić nije usamljen. Na vozačkom dijelu ispita u autoškoli, na razini Hrvatske, u prvom pokušaju pada čak 44 posto kandidata. U Regionalnom ispitnom centru Zagreb pada ih 45 posto.
- Meni je to u najmanju ruku sumnjivo. Što nam te brojke govore? Da je pola generacije preglupo da položi vozački ispit - kaže Krilić. Cijene autoškola su različite, ali je država odredila koliko najmanje mora stajati autoškola. Svaki kandidat vozačku školu s prvim ispitima (prometni propisi, vožnja i prva pomoć) plaća minimalno 6610 kn, od čega HAK-u ide 494 kn (s PDV-om) naknada za ispite. No, Krilića, ali i ostale kandidate muči sustav naplate ispita nakon prvog pada.
Naime, svaki sljedeći ispit nakon prvog plaća se minimalno 798 kuna, od čega autoškoli ide 566 kuna, a HAK-u 232 kune.
- To nema smisla. HAK i autoškole više zarađuju ako im učenici padaju. Nije li očito da je u njihovom interesu da što više kandidata pada - pita se Krilić. Iz HAK-a su poručili kako ne mogu komentirati jer je je njihov djelatnik zadužen za ovu problematiku na putu.
SIN NEĆE PONOVNO POLAGATI NAKON DRUGOG PADA
Prvi put mi je sin pao, recimo, opravdano, ali drugi put je ispitivač instruktoru pad objasnio riječima: “Dobro vozi, ali je još mlad”. Pa gdje to ima - kaže Milan Krilić. Njegov sin je čuo ispitivačevu primjedbu.
- Došao je kući i bacio se u krevet. Majci je onda rekao kako više neće pokušavati položiti vozački - kaže Krilić.
44% ISPITANIKA PADA n
Na ispitima iz upravljanja autom pada 44 posto ispitanika. Oni moraju platiti novi ispit.
798 KUNA STOJI SVAKI ISPIT
Kandidat mora uplatiti tri sata vožnje i ispitni sat autoškoli. To ga stoji 566 kuna. HAK-u onda mora još platiti naknadu za polaganje ispita, koja stoji 232 kune.
90 MINUTA JE ROK ZA ŽALBU
Obvezno u pisanom obliku ulažete žalbu ispitavaču. O njoj onda odlučuje isti ispitivač koji vas je i srušio.