Europska komisija odlučila je u ponedjeljak kazniti tvrtku Guess, poznati modni brend, sa skoro 40 milijuna eura globe zbog blokiranja internetske prekogranične prodaje i zadržavanja umjetno viših cijena u zemljama srednje i istočne Europe u odnosu na zapadne članice EU-a, javlja Poslovni dnevnik.
Europska unija je zabranila stavljanje barijera u internetskoj trgovini, geoblokiranja. Pojedine internetske trgovine nisu dopuštale prodaju u nekim zemljama članicama, što predstavlja diskriminaciju potrošača. Nova pravila o zabrani geoblokiranja na snazi su od 3. prosinca.
- Kroz ugovore o redistribuciji, Guess je pokušao spriječiti potrošače u EU-u da kupuju u drugim članicama EU-a, sprječavajući trgovce da reklamiraju i prodaju u inozemstvu. Tvrtka je na taj način uspijevala održavati cijene umjetno visokim, posebice u zemljama srednje i istočne Europe. Zbog takvog ponašanja danas smo sankcionirali Guess - rekla je povjerenica za tršišno natjecanje Margrethe Vestager.
Komisija je smanjila kaznu za 50 posto, na 39.821.000 eura, jer je Guess, tvrtka sa sjedištem u Sjedinjenim Državama surađivala u istrazi.
Komisija je utvrdila da su Guessovi proizvod u prosjeku za pet do deset posto skuplji u Bugarskoj, Hrvatskoj, Estoniji, Latviji, Litvi, Poljskoj, Češkokj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Sloveniji nego u zemljama zapadne Europe.