Prijevoz energetskog transformatora od 136 tona, koji su u hrvatskoj tvrtki Končar izradili za filipinskog naručitelja, krenuo je u četvrtak u 23.10 sati iz zagrebačkog Jankomira prema Zračnoj luci.
Nakon priprema i postavljanja konstrukcije na cestu, kolona je nešto prije ponoći došla do Zagrebačke avenije. Ubrzo su se stvorile manje gužve iza kamiona, no poteškoća nije bilo. Zbog nadvožnjaka kod City Centra, koji je prenizak za prolaz, kamioni su transformator odvezli na rotor iznad ceste. Slično je i na križanju Savske ulice i Slavonske avenije gdje će transformator morati izbjeći podvožnjak.
Voze brzinom od 5 km na sat
Čast da preveze važan teret pripala je vozaču Kreši Kozini (32) kojemu ovo nije prvi put da prevozi 'divovski' teret. Veliki teret prevozi šesti put.
Na početku duge i spore vožnje, kamion će se kretati brzinom od 5 kilometara na sat, a daljnjim dionicama do maksimalnih 15 kilometara na sat, ovisno o stanju cesta po kojima će se kretati.
Nakon prijevoza transformatora, u drvenim sanducima će se sljedećih dana prevoziti i ostali manji dijelovi transformatora koji će prevesti najveći zrakoplov na svijetu, Antonov An-225.
'Trema je uvijek prisutna'
Ukupna težina transformatora je 136 tona i 50 kg. Na ruti od Jankomira do Zračne luke Pleso kretat će se po Zagrebačkoj i Slavonskoj aveniji zatim po Aveniji Većeslava Holjevca do Ulice Savezne Republike Njemačke te prema Buzinu do Velike Gorice i skretanja do zračne luke.
Organizator i vođa puta za Zagreb Trans je Vedran Popišta.
- Trema je uvijek prisutna, ali nije prvi put da vozimo ovakav teret i vjerujemo da će sve biti dobro - rekao nam je Popišta.
Sam prijevoz je skuplji od tereta
Cijena transporta ogromnog transformatora veća je od cijene njega samog, a vrijednost prijevoza i tereta je oko 5 milijuna eura.
Sama konstrukcija na kojoj prevoze transformator duga je 90, široka 4,5 i visoka 4,6 metara. Cijelo vrijeme uz transporter će se voziti dva tehnička i dva policijska automobila, a prema potrebi u blizini će biti još pet do šest vozila.
Riječ je o formaciji u kojoj jedan kamion vuče konstrukciju, a jedan gura. U blizini su još dva vozila koja mogu 'uskočiti' po potrebi. Na cijeloj konstrukciji je osmero ljudi, dvojica su u prvom kamionu, po troje ljudi je u dvije kabine koje brinu za hidrauliku. U kamionu na začelju su još dvojica. Prvi kamion, koji vuče konstrukciju, troši 100 do 150 litara goriva na sat.
Očekuje se kako će transformator do Plesa stići u petak između dva i tri sata ujutro.