Grad Zagreb od 1. rujna uvodi novi sustav naplate parkiranja. Povlaštene parkirališne karte neće više vrijediti za cijelu prvu, drugu ili treću zonu već isključivo za lokaciju na kojoj korisnik stanuje. Prometni stručnjak Goran Husinec smatra kako se time neće riješiti problem s parkingom jer broj parkirališnih mjesta ostaje isti te je upozorio kako Grad hitno treba graditi garaže po centru za stanare tog kvarta.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević objavio je da će povlaštene parkirališne karte (PPK) vrijediti samo u blizini mjesta stanovanja tj. u parkirališnim blokovima prosječnog promjera od nešto manje od jednog kilometra. Smatra da će se tako povećati broj parkirnih mjesta za stanare u centru grada.
Međutim to nije rješenje, kako smatra prometni stručnjak Goran Husinec, koji ističe kako su stanari centra godinama u velikim problemima jer se vraćaju kući s posla i ne mogu naći parking.
- Nedostatak parkinga jedino se može riješiti tako da se grade nova parkirališna mjesta, u centru se definitivno moraju graditi nove podzemne garaže koje moraju biti dostupne stanarima. Stanari centra su u velikom problemu, strašno je koliko troše vremena kad dođu s posla i traže parking. U Münchenu je već 60-ih svaka zgrada imala podzemnu garažu s dva parkinga po stanu.
Garaže se isplate, treba ih prodati stanarima po cijeni koliko je stajala izgradnja i da im se da beskamatni kredit da kupe tu garažu za oko 10.000 eura, koju bi mogli otplaćivati po 10, 20 godina. Tako bi si svi u centru mogli kupiti mjesto u garaži, a istovremeno bi se oslobodila postojeća parkirališna mjesta po centru koja bi se dalje mogla naplaćivati ostalim građanima koji stižu u centar - navodi Husinec.
Smatra kako se bi se gradu već kroz tri godine isplatila gradnja tih garaža.
Sve manje mjesta za parking u centru
- Ako je karta u 1. zoni dva eura to mjesto je stalno puno. To parkirališno mjesto će već za tri godine amortizirati trošak gradnje garaže. Čak da se ljudima poklone garaže, Grad bi od iznajmljivanja parkinga ostatku ljudi koji dođu u centar isplatio garažu, a time bi svi bili sretni. Stanari centra koji bi imali osigurana mjesta u garaži te svi ostali koji bi tad mogli naći mjesta za parking kad dođu u grad - zaključuje Husinec.
Za kraj podsjećamo kako su stanari centra od potresa dodatno zakinuti za parkirališna mjesta jer su zbog obnove od potresa mnoga parkirališna mjesta sad zauzeta. Na njima se više ne može parkirati s obzirom da se ondje sad nalaze građevinski strojevi, te kontejneri građevinara koji rade na obnovi zgrada. Uz sve to, u centru se parkiraju i stanari ostalih kvartova koji rade u tom dijelu grada, tako da stanari centra često nemaju gdje parkirati svoje vozilo ili pak moraju po pola sata, nekad i više kružiti kako bi pronašli slobodan parking.
Nije jasno na koji način Grad misli osigurati stanarima centra da se s povlaštenom parkirališnom kartom sad uspiju parkirati na slobodno mjestu u krugu od jednog kilometra s obzirom da ni sad često ne mogu pronaći parking.