Otkad je Bolonje, sve je još gore
Istina je da naš obrazovni sustav ne valja ni najmanje i da su fakulteti katastrofa. Otkad je uvedena Bolonja, stanje je postalo i gore. Po jedan rok na godinu, bahati profesori, asistenti koji ponekad ni sami ne razumiju gradivo... Prisjelo mi je studiranje. Svi koji imaju priliku neka prvom prilikom otiđu nekud van. Što se tiče srednjih škola, pogotovo gimnazije, to je stvarno bubanje previše nevažnih stvari - sama teorija, a nimalo prakse.Žalosno je što je tako i na većini fakulteta.
Majoneza
I ravnatelj može školu učiniti boljom
Donedavno je u jednoj tehničkoj školi ravnateljica bila profesorica hrvatskog jezika. Škola je bila rasulo. Igrom slučaja se određeni broj ljudi aktivirao pa su je smijenili i na to mjesto je došao drugi ravnatelj koji je tehnička osoba, tehnički smjer obrazovanja. Ta škola, nakon ne znam koliko godina, pod palicom tog novog ravnatelja već četiri godine “rastura”. Kvaliteta rada se povećala u tehničkom smislu. Nepojmljivo mi je da se u tehničkim školama forsira vjeronauk, hrvatski, politika i ostali nebitni predmeti za tehniku. Poanta je da u određenim školama ne može biti svatko ravnatelj. Svi su oni podobni na mjestima ravnatelja. Netko nekoga zna i to je to. Treba sve kazniti koji se tako zapošljavaju na mjesto ravnatelja.
El-force
Previše je predmeta i gradiva, djecu treba naučiti kako živjeti
Nije uopće stvar u nastavnicima, nego u opsegu i sadržaju nastavnog plana i programa. Ima previše predmeta, a u okviru svakog predmeta ima previše gradiva koje je i preteško. Više od pola informacija i usvojenih znanja nikad se neće koristiti. Djecu treba naučiti kako živjeti.
Raymonde
U seoskim školama radi se sve i svašta
Što sve ima po seoskim školama. Ravnatelji iznajmljuju školsku dvoranu, zaposleni svi iz obitelji, ravnatelj čuva unuka u školi, čistačice dolaze i odlaze na posao kad koja hoće. Trebalo bi pročešljati sve, ali doslovce sve škole. Prije svega one po selima, jer tamo je ravnatelj Bog, a učitelji misle da su polubogovi. Negdje su đaci učiteljicama išli kući pomagati oko unošenja drva, čišćenja kuće i okućnice. Joj, imala bih štošta reći na temu školstva.
Knza
Žao mi je što se samo priča o pravima djece
Sustav školstva u Hrvatskoj iz godine u godinu nazaduje. Žao mi je što moja i naša djeca ne znaju učiti, što nastavnici i profesori ne mogu biti profesionalci svojega zanata te što se ističu prava djece i obveze prosvjetnih radnika. Uz svu ljubav svijeta koju živim za svoju djecu smatram da im prvenstveno treba usaditi pojam obveze, poštovanja i dužnosti, a zatim im objasniti prava, što je u “normalnom” društvu i sustavu razumljivo.
Anita Sesvečan
Nisam za društvo koje guši nadarene
Kako bi jedan tehničar postigao vrhunske rezultate u informatici i isprofilirao svoje tehničko znanje, treba mu obavezno i hrvatski. Zašto bi se pomirili s time da tako mora biti? Pa upravo takav stav ukalupljivanja, kao i bubanja učenika širinom znanja i predmeta i jest najveći krimen ovog školskog sustava. Protivim se tome da se djecu u školama štanca po istim obrascima i ukalupljuje u ograničenja jednobraznosti, kad oni to definitivno nisu. Dok god ne izađemo iz fame da svi moramo biti isti i da svi moramo zadovoljavati jednake kriterije, dotle ćemo propuštati genijalce, a provlačiti će nam se štreberčići koji nemaju ni trunke osobne inovativnosti da išta osmisle sami, nego će biti paraziti sustava i čekati da im netko servira što da rade. Definitivno nisam za takvo društvo koje ne zna ili ne želi pomoći nadarenom učeniku da unaprijedi svoj dar, bez obzira na neke druge eventualne interesne manjkavosti.
Julian Assange
Vrijeme je da se mijenja ono što ne valja
Činjenica je da nam je sustav školovanja katastrofalan, ali sudeći po svemu ne vidim skoro rješavanje tog očitog problema. Nepotrebnog, nezanimljivog i nerazumljivoga gradiva ima iz godine u godinu sve više, djeca su sve nespremnija za život koji ih čeka nakon završetka školovanja. O frustracijama djece da ne govorim. Kad će se nešto poduzeti i na koji način, tko zna hoće li se mijenjati ono što bi trebalo. Iz škola nam izlaze isfrustrirana djeca kojima 80 posto gradiva koje su učili ili su pokušali učiti u životu nikad neće trebati. “Skidam kapu” onima koji se smatraju kompetentnima za ovo što se radi.
Nina Kraus Grgić
Sve bubaju, a ne znaju što su učili
Nažalost, imam dojam da su autori knjiga za osnovnu školu (od 5. do 8. razreda) imali želju ostaviti dobar dojam i da su možda malo manje razmišljali o korištenom rječniku.
Tako se, naprimjer, u knjigama za biologiju učenik ili učenica prvi put susreću s pojmovima sinteza, ugljični dioksid i drugima koje im ranije nitko nije objasnio. Mogle bi učiteljice, ali je program tako širok da vjerojatno ne stignu. I tako moji klinci bubaju neke pojmove, a da pojma nemaju o čemu je riječ. A vidim da ih to frustrira.
Tatex3
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.