To je to što me zanima!

Glas naroda: Onaj tko sluša na satu, taj i svlada cijelo gradivo

Pišite nam na facebook.com/bolje.obrazovanje, obrazovanje@24sata.hr ili 24sata, Oreškovićeva 3d, 10 000 Zagreb s naznakom “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska”
Vidi originalni članak

Djeca nisu usmjerena na ono što će trebati

Kad će se više nešto promijeniti? Zar rezultati nisu dovoljan pokazatelj kako je ovo što djeca danas moraju učiti zastarjelo? Djeca nisu usmjerena osim ako se sama ne usmjere, ali pritom će ostatak gradiva stagnirati i nazadovati. Znači, svi uče isto, pa netko razumije, a netko ne. Nadareni se dosađuju, dobivaju jedinice jer se okreću na satu, a to im na kraju utječe na prosjek, dok oni manje nadareni pokušavaju pohvatati gradivo. Vremena za objašnjavanje nema, pa im ostaju repeticije.

inace moj dobar prijatelj

Tko sluša na satu, taj svlada gradivo

Svako gradivo se treba učiti od početka. To je izrazito teško postići na nastavi koju sluša od 25 do 30 učenika. Uz to, djeca ne paze što nastavnik govori, nego vrijeme provode na društvenim mrežama.

Nastavnik matematike čita iz knjige primjere i djeci ništa ne objašnjava. Kroz to u školi prolazi moje dijete.

Imaju i dopunsku nastavu te se održava jedino ako nastavnika neki učenik zaustavi na hodniku i upita za pomoć. No to je uglavnom nemoguća misija jer se nastavnik uvijek nekamo izmigolji da ga učenik ne može naći. U moje vrijeme nisi mogao ići doma dok nisi shvatio matematiku kod naše učiteljice i na taj način joj se do neba zahvaljujem jer s tim znanjem danas pomažem svojem djetetu. Drugi problem je što se svako gradivo treba učiti od početka, a treba savladati svaki dio gradiva jer se gradivo nadovezuje na prethodno naučeno. A to je teško postići na nastavi koju sluša od 25 do 30 učenika jer je često potreban individualan rad s učenicima. Jedino rješenje je rad kod kuće, tj. forsiranje roditelja na boljim ocjenama iz tih predmeta, te pomoć roditelja ako je potrebno. Treći problem je što puno djece ne pazi na satu, nego vrijeme provodi tipkajući na društvenim mrežama. 

polaris

Bacamo knjige i ponašamo se kao pijani milijunaši

To je ludilo, razred A i razred B nemaju istu knjigu jer je drugi autor. To je jedan od jačih lobija kod nas. U Njemačkoj se knjige vraćaju više od 40 godina, na posljednjoj stranici potpiše se đak i krajem godine se školi vrati knjiga. Moj brat je imao knjige stare devet, a ja pet godina godina, i to u jednoj bogatoj Njemačkoj. Ponašamo se kao pijani bogataši, pa kad završi godina, knjige se bacaju u kantu. 

gvendilin2

Idu na instrukcije jer misle da je tako lakše naučiti

Lakše je djeci otići na instrukcije nego redovito slušati na satu. A gradivo nije preteško da se ne bi moglo savladati uz nekoliko sati instrukcija. Pa misle čemu se pretjerano mučiti?

Nives Zlatko Horvat

Knjige su loše kvalitete i brzo se počnu raspadati

Ludilo oko tiskanja novih knjiga je isključivo radi jakog lobija koji inače ne bi imao što tiskati. Knjige su nekvalitetne. Moje dijete čuva knjige, ali ni nakon dva mjeseca knjiga se raspala.

Medici

Idu šarlatanima koji rade na crno i ništa ne nauče

Moja tvrtka deset godina radi instrukcije, ali nismo se obogatili. No ljudi koji dođu kažu da su tisuće kuna ostavili šarlatanima. I uglavnom nije bilo rezultata sa šarlatanima.

Nada Magazin








Idi na 24sata

Komentari 12

  • Klinkica 15.12.2014.

    Prvi problem su preveliki razredi jer kako da ih naucimo gradivo, provjezbamo na satu i to sve ne na onaj klasicni nacin otvori knjigu, procitaj i prevedi (od toga bjezim kao vrag od tamjana) nego upotrebljavajuci didakticke igre kada ih je u prosjecnom razredu 28-ero? Od toga njih pola se pravi da radi i tek kada ga opomenes ce se vratiti iz svijeta maste, nekoliko njih je zbilja zainteresirano, a ostali ili se glupiraju ili ih nije briga. Lakse je otici na privatne lekcije i tamo nauciti gradivo. Drugo je sto je jedan profesor na toliku kolicinu djece od kojih je svako razlicito i trebalo bi mu se individualno posvetiti. Trece je sto djecu nije briga jer uce samo za ocjene sto i sami priznaju.

  • Timmy2 15.12.2014.

    Moje iskustvo,upijati riječi profesora na satu pola posla je obavljeno.Nema tu mjesta mudrovanju,ako učenik nije zainteresiran za predmet,ili ga muče neke druge preokupacije onda je teško i profesoru.

  • BrotherBobo184 15.12.2014.

    Disciplina u radu, toga sve više nedostaje. Kućni odgoj je sljedeća stavka. Nastava se mjenja i gradivo postaje sve lakše, ali nedostaju nam uvjeti za moderno provođenje nastave, to tvrdim kao prosvjetni djelatnik. Bit škole je da vaša djeca dobiju potrebna znanja koja će im trebati kasnije kad sebe pronađu u nečemu što bi željeli raditi. Tko god radi redovito ima vremena za sve, igru i školu, hobije i zabavu. Problem je što bi svi htjeli uspjeh a bez truda, a sada je cilj osmisliti što gluplji sustav kako bi svatko imao 5, a to je nemoguće. Isto kao što nije svatko za ići na fakultet, a u nas se uči djecu da je to jedimo mjerilo uspjeha u životu. A najbitnije od svega što bi se svi mješali u obrazovanje i puni su mudrih ideja. Kad bi se prosvjetni djelatnici mješali u druge struke i zanimanja roditelja i objašnjavali im kako što raditi, pala bi odmah tolerancija i ljubaznost.

Komentiraj...
Vidi sve komentare