Gimnazija u Nürnbergu više ne tolerira kašnjenje učenika pa je zbog toga uvela i kaznu od pet eura koju učenici moraju platiti ako neprestano kasne na nastavu bez opravdanja, piše Fenix.
Najava ravnatelja škole Reinera Geißdörfera izazvala je veliku pomutnju početkom ljeta. Sada, nekoliko mjeseci kasnije, iz škole poručuju da se drastično smanjio broj onih učenika koji kasne.
- Imamo previše djece koja, iz bilo kojeg razloga, ne uspijevaju doći na vrijeme u školu. Ne mare za ukore - rekao je ravnatelj te dodao da učenike kazna od pet eura baš živcira.
- Kazna je posljednja mjera nakon dugog lanca razgovora s roditeljima, učiteljima, školskim psiholozima i drugim tijelima. Do sada je nametnuto samo u pojedinačnim slučajevima i odnosi se samo na starije učenike, odnosno od 9 do 11 razreda - dodao je.
'Dok učenici shvate problem - bude prekasno'
Tvrdi kako je cilj ovakve kazne bio privući veću pozornost na taj problem jer na ovaj način rano otkrivaju problem.
- Dok učenici sami primijete problem, obično je već prekasno - kazao je ravnatelj.
Berlin je trenutno pooštrio svoje propise, kaže predsjednik Stefan Düll. Prema njegovim riječima, od trećeg puta nadalje ta se kašnjenja smatraju izostankom, a izostanci bi se mogli zbrajati u neopravdane izostanke. Nakon pet neopravdanih dana izostanka u polugodištu, škola može podnijeti prijavu o izostanku školskim vlastima, što može rezultirati novčanom kaznom.
- Berlinska mjera ima za cilj poslati signal da ljudi više nisu voljni stajati prekriženih ruku - kaže Düll.
Prema riječima stručnjaka, razlozi zbog kojih učenici opetovano kasne ili izostaju vrlo su različiti – a to se događalo i prije pandemije korone. Međutim, zatvaranje škola u pandemiji moglo je dovesti do toga da neki učenici razviju veći nedostatak interesa za svoju školsku budućnost, kaže Düll.
'Pojedinci uvijek kasne'
Prema Bavarskoj udruzi za upravljanje školama, broj mladih ljudi s psihičkim stresom naglo je porastao od pandemije, a ti problemi mogu dovesti do straha od škole ili stava odbijanja.
Ravnatelj Geißdörfer također vidi razlog u samoj školi. On zahtijeva da se to promijeni: od mnogih ispitivanja uspješnosti kao što su ispiti i nenajavljeni testovi, a prema učenju koje je više usmjereno na projekte djeca i mladi ljudi mogu se usredotočiti i mogu sami stjecati znanja.
- Mnogi učenici su isprava bili šokirani na kazne, ali to se promijenilo kada je uprava škole sve detaljnije objasnila. Kazna ne utječe na većinu učenika. Postoje pojedinci koji uvijek kasne - rekao je predstavnik učenika.