To je to što me zanima!

Genijalci: Stvorit ćemo robota koji će moći čitati naše misli’

Daroviti učenici iz Osnovne škole ‘Frana Galovića’ u Zagrebu posjetili su Fakultet elektronike i računarstva i odlučili da u budućnosti žele studirati na tom fakultetu
Vidi originalni članak

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Osmislit ćemo robota koji će nam govoriti kako se netko osjeća, što želi, je li zaljubljen, boli li ga nešto. Takav će robot moći pričati umjesto nas kad smo na nekoga ljuti. Svašta ćemo isprogramirati i zadiviti vas, uglas su govorili učenici zagrebačke Osnovne škole “Frana Galovića” koji su u sklopu projekta “Mozak i njegove vrline” posjetili Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu i sudjelovali u programu ŠUZA (iz škole u znanost i akademsku zajednicu).

Riječ je o skupini od 30-ak učenika od prvog do četvrtog razreda za koje su učitelji uočili, a psiholozi na temelju prethodne identifikacije utvrdili da su potencijalno daroviti s izraženim interesima za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i prirodoslovlje.

Zanima ih znanost i tehnologija

- U našoj se školi već 15-ak godina, na poticaj ravnateljice Blaženke Jurić-Mrša, voditelja radionica Darka Martinka, Tatjane Orešković, Ines Polanšćak, Sanje Minarik, Zrinke Kelečić i brojnih drugih mentora marljivo radi s potencijalno darovitom djecom u sklopu izvannastavne aktivnosti Galović Sveznadar. Ta je aktivnosti primjer sustavne brige za one koji su drugačiji i trebaju našu dodatnu pažnju. Cilj nam je u djeci pobuditi strast za znanošću, tehnologijom, inženjerstvom i prirodoslovljem - rekla je psihologinja Neva Ćapin, koja je s učenicima bila u posjetu FER-u. Dodala je kako je za darovitu djecu od iznimne važnosti da se njihove sposobnosti rano prepoznaju te da ih se redovito usmjerava jer u protivnom sve ono kreativno, neobično i poticajno što takva djeca mogu ponuditi može se lako uprosječiti, a nastavni sadržaji koji su za njih često nedovoljno zahtjevni mogu dovesti do nezainteresiranosti i nedovoljne razvijenosti njihovih potencijala. Da je posjet FER-u bio “pun pogodak”, potvrdile su i reakcije učenika koji su bili oduševljeni radom stručnjaka s Fakulteta za elektrotehniku i računarstvo.

Oni kod kuće već programiraju

- Kad završim osnovnu školu, upisat ću MIOC, a onda i FER - odlučno nam je rekla Jana Cvjetko, učenica 3.c razreda. Dodala je kako je tata već uči programirati, a želja joj je jednog dana stvoriti robota koji će moći govoriti umjesto nje.

- Kad smo ljuti, onda često govorimo ružne riječi i povisimo ton. Mislim da to treba izbjeći. Uz pomoć robota koji bi pričao umjesto ljudi kad su oni jako ljuti izbjegle bi se neke neugodne situacije - pojasnila nam je Jana.

Lovro Komesar, učenik 4.b razreda, posjetom FER-u bio je toliko oduševljen da je morao u ruke uzeti papir i olovku te zapisivati svoje brojne ideje.

- Ovdje mi je predobro. Imam toliko ideja što bi se sve moglo napraviti. Pišem ih jer se bojim da bih nešto mogao zaboraviti - kaže Lovro koji je odlučan u tome da upiše FER.

- Ovdje se osjećam kao doma jer me svi razumiju - dodao je Lovro.

Njegov prijatelj iz razreda ideje nije zapisivao, nego je sve snimao mobitelom govoreći kako će o posjetu učenika FER-u napraviti dokumentarac. Lakoća s kojim su učenici baratali pojmovima kao što su čipovi, kodovi, šifre..., zadivili su i profesore koji su im u sklopu tri radionice predstavili svoj rad.

Zanimljivije im je nego u muzeju

Učenici su tako posjetili Zavod za automatiku i računalno inženjerstvo gdje su se susreli s humanoidnim robotima. Na Zavodu za elektroničke sustave i obradu informacija prezentirali su im monocikl, bicikl i invalidska kolica na električni pogon. U posljednjoj radionici susreli su se s “čitačem misli”, koji je prvenstveno namijenjen ljudima kojima je oduzet govor, a tim čitačem želi im se omogućiti komunikacija s okolinom.

- Stavili su nam elektrode na glavu, a onda smo se morali samo dobro koncentrirati. Uz pomoć misli smo otvarali slike na ekranu računala - opisali su učenici svoj susret s “čitačem misli” pitavši ipak na kraju može li im to naštetiti. Odgovor je, naravno, bio negativan pa su svi odahnuli.

- Cilj nam je učenike upoznati s projektima koji se rade kako bi olakšali svakodnevicu osobama s teškoćama - rekla je psihologinja Ćapin dodavši da je projekt “Mozak i njegove vrline” odobrilo i financiralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • HE-MAN 21.12.2015.

    Nema NISTA bolje i naprednije od PRIRODE.Bolje ucite kako da prirodu unaprijedite koristeci PRIRODNE mehanizme koji se u njoj nalaze.Vecina ljudi ionako jesu kao roboti.Nista ne misle i nista ne osjecaju.Nemojte gubit vrijeme na znanost.Ucite da budete prirodoslovci.

  • Ante2108 21.12.2015.

    A pomislih da su clanci dotaknuli dno ali eto ipak moze i nize!!!!!

  • Marovic 21.12.2015.

    to nisu genijalci to su budale i ako nekom to uspije onda je kraj svita onda ćemo bit robotima samo robovi

Komentiraj...
Vidi sve komentare