Nakon dva mjeseca čekanja Dragan Kiralj doveo je u ponedjeljak ujutro devetogodišnjeg sina u Kliničku bolnicu u Osijeku na operaciju.
- Kada smo u ponedjeljak došli na prijam, jer je operacija trebala biti u utorak, rekli su nam da se operacija odgađa jer se pripremaju za štrajk. Revoltiran sam jer štrajk nije u utorak, nego u srijedu. Trebali su nam javiti da ne dolazimo iz Vinkovaca s djetetom, a ne da slušamo ministra koji je rekao da će se obaviti sve naručene operacije - bijesan je Dragan.
Njegov sin (9) trebao je operirati hrskavicu nosa i treći krajnik.
Sestra: Zašto ste došli kada je najavljen štrajk?
- Sestra je izašla i pitala zašto smo došli kad je najavljen štrajk. Rekli smo da nije najavljen za ponedjeljak i da su nam trebali javiti ako su mislili otkazati sve naručene za ovaj tjedan. Odgovorila je da nije njezin posao obavještavati nas o bilo čemu te da nazovemo u četvrtak i provjerimo što se događa pa će nam tada reći kada mali eventualno može doći na red - rekla je majka Biljana.
Roditelji se boje da će novu operaciju opet morati čekati mjesecima.
VODIČ KROZ ŠTRAJK ZA PACIJENTE:
Samo hitni slučajevi
Bolničke hitne službe radit će kao i uvijek 24 sata te normalno obrađivati sve hitne slučajeve. Uključeni su svi hitni zahvati i hitna dijagnostika.
Operativni program
Otkazuju se sve naručene operacije koje ne iziskuju hitnost i ne ugrožavaju zdravlje pacijenata. Svi će dobiti nove termine nakon završetka štrajka.
Bolničke pretrage
Dijagnostičke pretrage će se obavljati samo ako se njima isključuje hitno stanje. Redovno zakazani pregledi su odgođeni i dobit će termin nakon štrajka.
Bolničke ambulante
Ambulante u bolnicama neće primati pacijente koji trebaju kontrole ili preglede koji nisu hitni. Kao i sve ostalo, i ti se pregledi odgađaju.
Hitna pomoć
Njima zakon brani da štrajkaju pa će ustanove za hitnu medicinsku pomoć u cijeloj zemlji raditi uobičajeno i ići na sve hitne intervencije na terenu.
Obiteljski liječnici
Oni su koncesionari koji imaju ugovor s HZZO-om i kao takvi ne ulaze u štrajk. Dakle, ordinacije obiteljske i opće medicine rade normalno.
Završetak štrajka
Zasad se ne zna koliko će dugo liječnici i sestre štrajkati. Nakon prvih najava štrajka govorilo se da neće trajati dulje od sedam dana.
PRIOPĆENJE MINISTARSTVA U POVODU ŠTRAJKA
Ministarstvo je poslalo priopćenje za građane. Prenosimo priopćenje u cijelosti:
"U povodu najavljenog štrajka dijela liječnika i medicinskih sestara u bolničkim zdravstvenim ustanovama koji bi, prema najavama sindikata, trebao započeti u srijedu 18. rujna u 7.00 sati, obavještavamo građane da Ministarstvo zdravlja poduzima sve potrebne mjere kako bi pacijenti imali što manje poteškoća u ostvarivanju zdravstvene zaštite.
Ističemo kako su štrajk najavila dva sindikata, koja okupljaju samo dio liječnika i medicinskih sestara-medicinskih tehničara u bolničkim ustanovama, pa očekujemo da će najveći dio bolničkog sustava normalno funkcionirati te da će građani najveći dio redovite zdravstvene zaštite normalno ostvariti.
Ministarstvo zdravlja će, u svakom slučaju, pažljivo nadzirati funkcioniranje sustava za vrijeme štrajka te poduzimati sve potrebne mjere i aktivnosti kako ne bi došlo do ugrožavanja zdravlja ljudi.
Štrajk je najavljen samo u bolničkom sustavu, što znači da će liječnici i medicinske sestre i drugi zaposlenici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i hitnoj medicinskoj službi i dalje normalno raditi.
Molimo, stoga, pacijente da se u slučaju hitnosti obrate telefonom najbližem zavodu za hitnu medicinu na broj 194 ili da pomoć potraže u najbližoj hitnoj bolničkoj službi. U skladu s uputom Ministarstva zdravlja, bolničke hitne službe bit će dodatno kadrovski pojačane kako bi bile spremne za slučaj povećanog broja dolazaka pacijenata.
Također upućujemo građane da se u slučaju zdravstvenih poteškoća savjetuju sa svojim obiteljskim liječnikom.
Ukoliko su obaviješteni o odgodi neke ranije zakazane zdravstvene usluge zbog štrajka, Ministarstvo zdravlja će neizostavno osigurati da, nakon završetka štrajka, budu kontaktirani telefonom iz bolnice kako bi što prije dobiti novi termin za potrebnu uslugu.
Ministarstvo zdravlja uvelo je i 24-satno dežurstvo na svoja dva komunikacijska kanala preko kojih nam se obraćaju građani - na Bijelom telefonu 0800 7999 te na e-mail adresi pitajtenas@miz.hr, koja se nalazi na službenoj stranici Ministarstva zdravlja www.zdravlje.hr. Pozivamo građane da nas tijekom štrajka, putem Bijelog telefona i e-maila pitajtenas@miz.hr , izvijeste o mogućim slučajevima kršenja prava na zdravstvenu zaštitu.
U Ministarstvu zdravlja djeluje i Krizni stožer koji su bolnice bez odgađanja dužne izvijestiti o svim eventualnim incidentnim i kriznim situacijama, koje nije moguće razriješiti na razini zdravstvene ustanove.
Još jednom ističemo da smatramo kako razloga za štrajk nema, a uvjereni smo da će liječnici i medicinske sestre koji se odazovu na štrajk postupati profesionalno i u skladu s najvišim etičkim normama kako ni na koji način ne bi došlo do ugrožavanja zdravlja, prava na zdravstvenu zaštitu i sigurnost građana.
Podsjećamo da je Ministarstvo zdravlja poslalo svim bolnicama Odluku kojom se određuju prijeko potrebni poslovi koji se moraju neprekidno obavljati, radi sprečavanja ugrožavanja života ili nastanka invalidnosti bolesnika za vrijeme štrajka. Za osiguranje pružanja neodgodivih zdravstvenih usluga zaduženi su sanacijski upravitelji i ravnatelji bolnica".