To je to što me zanima!

Fuchs o klimama i padanju u nesvijest: To nije masovno, a trebali su napraviti propuh...

Trebale su škole, osnivači, osigurati drugačije uvjete, velike su vrućine, ili napraviti veći propuh ili da se piše u razredima koje imaju klimu, rekao je ministar Fuchs i dodao da se dva slučaja ne mogu tretirati kao masovni
Vidi originalni članak

Poplava odlikaša se ponavlja već zadnjih ne znam nekoliko godina i mi jako intenzivno razmišljamo na koji način sustav ponovno napraviti da bude objektivan i, s druge strane, da svi koji dobiju ocjene prihvate objektivno ocjenjivanje, da na neki način olakšamo profesorima, rekao je ministar obrazovanja Radovan Fuchs na naš upit kako riješiti situaciju poplave odlikaša, koja za posljedicu ima i nemogućnost upisa u željene srednje škole jer ih je naprosto previše.

Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja, u ovoj, upravo završenoj školskoj godini, prema obrađenih 36 posto podataka o općem uspjehu iz osnovnih i srednjih škola, odlikaša je 85.695, dok je svih ostalih ukupno zaključenih ocjena značajno manje: vrlodobrih je 57.795, dobrih 16.678, onih s prolaznom dvojkom je 425, dok razred nije završilo njih 5985. Već i ovi podaci pokazuju kako se nastavlja trend ogromnog broja odličnih učenika. Osim neujednačenih kriterija vrednovanja, na što, primjerice, upozorava vd. ravnatelja Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović, do pritiska učenika i roditelja na nastavnike, koji ne jenjava ni ove godine, sve to utječe na prevelik broj odličnih učenika.

Zato Ministarstvo, kaže Fuchs, i ide u reformu u smislu cjelodnevne nastave.

- Da povećamo broj aktivnih sati djece u školi. Sad su nam djeca u školi, po broju sati, na zadnjem mjestu unutar zemalja EU i jednostavno nastavnici ne stignu provjeravati to znanje i drugačije funkcionirati i raditi. Kad djeca budu na cjelodnevnoj nastavi, bit će mjesta i za drugačiji pristup ocjenjivanju - rekao je i dodao kako će Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja od iduće školske godine uvesti tzv. nacionalne ispite u osnovnim školama, što će pripomoći u rješavanju upravo te problematike poplave odlikaša.  

ŠKOLA U MAKARSKOJ PUNA PROBLEMA Maturantica kolabirala u školi: 'Nemamo adekvatne papire da si naručimo klima-uređaje'

Što se tiče uvjeta u školama po ovim nesnosnim vrućinama bez klima uređaja pa i padanja u nesvijest za vrijeme pisanja mature, što smo ga također pitali, ministar kaže kako nije opravdanje, ali da su to samo dva slučaja na 32.000 maturanata.  

- Trebale su škole, osnivači, osigurati drugačije uvjete, velike su vrućine, ili napraviti veći propuh ili da se piše u razredima koje imaju klimu. Imali smo i ranije padanja u nesvijest, tu je i uzbuđenje, možda ne spavanje dan prije ispita i tako dalje. Kažem, to nije opravdanje, ali mislim da se ta dva slučaja na 32.000 maturanata ne mogu tretirati kao masovni. Ali osnivači trebaju brinuti kakvi su im uvjeti u školi - rekao je pa podsjetio na plan izgradnje novih škola, ali i rekonstrukcija starih.

- Ako ništa drugo, ja se nadam da ćemo uspjeti osigurati da sva djeca imaju jednake uvjete u školama - rekao je Fuchs. 

Idi na 24sata

Komentari 30

  • nap 28.06.2021.

    Hdzov sistem

  • Selo_malo 28.06.2021.

    I Afrika bi se posramila

  • bruntulon 28.06.2021.

    Od svih ministara u ovih 5 godina neznam tko je veći uhljeb toliko gluposti su iznjerli da to ni pas sa maslom nemože prožvakati,ali tko ih postavlja nije ni ćudo!

Komentiraj...
Vidi sve komentare