Do zadnjeg detalja isplaniran je proces postavljanja drugog djela čelične konstrukcije Stonskog mosta koji je jedan dio pristupnih cesta Pelješkom mostu. Na svaki detalj mora se paziti, a najbitnije je da bude kako kažu Dalmatinci 'mirno more' misleći ovaj put na vjetar. Napokon, sve se poklopilo od lijepog vremena, vjetra...Sve je bilo savršeno za taj pothvat podizanja divovske čelične konstrukcije duge 60 metara i teške 352,7 tona.
Vrijedni radnici sve su dali od sebe, obavili sve sigurnosne pripreme, te navečer oko 18 sati kreće večernje podizanje konstrukcije obasjane reflektorima. Prizori su bili jednostavno veličanstveni, a i nekolicina mještana iz zaseoka Broce došli su popratiti ovaj veliki događaj. Duga čelična konstrukcija bila je u zraku preko sat vremena kako bi je pravilno postavili.
Tehnički iznimno složene radove omogućili su, uz ljude i mehanizaciju, i dobri vremenski uvjeti bez vjetra. Planirano je da cijela čelična konstrukcija bude postavljena do kraja ožujka.
U Brodosplitu su izrađeni čelični segmenti u dijelovima, a radnici Brodosplita su ih uz pomoć barže i tegljača dovukli do gradilišta. Specifičnost ovog projekta je u tome da su duge čelične sekcije iz škvera trebalo provesti vrlo uskim i plitkim kanalom, zajedno s velikom dizalicom 'Manitowoc'. Golema dizalica Manitowoc kapaciteta 750 tona.
Cijeli raspon se sastoji od šest segmenata za most ukupne dužine 485 metara koji će iznad stonskog zaljeva spajati dva tunela. ima pet stupova i dva upornjaka i visoka je 40 metara. Glavni izvođač radova na trasi prometnice je grčki "Avax", a metalnu rasponsku konstrukciju samog stonskog mosta izvodi "Brodosplit".
- Što se tiče daljnjih radova, ovo je drugi segment od ukupno šest koji se trebaju podignuti nakon završetka današnjeg dizanja ovog segmenta dizalica prelazi na drugu stranu stonskog kanala. Plan je da svih šest segmenata bude spojeno do kraja ožujka - rekao je Ive Mušura iz tvrtke Avaxx.
Malo kompliciraniji dio tek dolazi. Naime, kod podizanja centralne konstrukcije potrebno je da dvije dizalice rade simultano.
- Mi ćemo pristupiti izvedbi preostalih radova, to je izrada betonske ploče i postavljanje ostale opreme. Ukoliko sve bude po planu sa montažom preostali dio radova bi trebao trajati još nekih 7-8 mjeseci. To znači da smo u studenome pred završetkom projekta, kazao je Ivo Mušura, inženjer gradilišta.
No, iz Brodosplita napominju nam kako radovi ipak kasne.
- Prema planu Brodosplit je trebao početi s montažom početkom travnja prošle godine, ali je transport i montaža zbog kašnjenja Avaxa na radovima donjeg ustroja prebačen za početak kolovoza, pa tek kad se vidjelo da ni tada Avax ne stiže, montaža je odgođena za dalje. U ljetnim mjesecima montaža je jednostavnija, vremenske prilike su prihvatljivije, dani su duži i osiguravaju nam dvosmjenski rad te bi tada montaža bila brža, a u konačnici za Brodosplit i jeftinija – rekao je Josip Jurišić iz Brodosplita.
- Segmenti mosta Ston izrađeni su i čekali su na transport u Brodosplitu duže od pola godine, dakle još od lipnja mogli su biti transportirani na gradilište, jer je prijevoz baržom bio osiguran. Ali gradilište nije bilo spremno za prihvat segmenata jer je grčki AVAX debelo kasnio s radovima - rekao nam je Josip Jurišić iz Brodosplita.
Ova dionica upravo je dio pristupnih cesta Pelješkom mostu na kojem su otkriveni manji nedostaci.
- Riječ je o radovima koji se mogu izvesti u kratkom periodu, a obuhvaćaju zamjenu manjeg dijela prometne opreme. Nakon njihova završetka moći ćemo govoriti i o završetku svih radova na Pelješkom mostu – poručuju iz HC-a.
Za izgradnju mosta bila je zadužena kineska tvrtka CRBC. Izgradnju mosta Pelješac započela je 30. srpnja 2018. Rok za završetak radova bio je 36 mjeseci i 29 dana. Kad se sve stavi na papir može se reći Iako da je izgradnja mosta trajala 52 dana duže od planiranog.
Nakon uspješnog završetka tehničkog pregleda slijedi postupak ishođenja svih potrebnih dozvola za most.