Fotografija mosta u Genovi snimljena samo nekoliko tjedana prije tragedije dokaz je lošeg stanja nadvožnjaka Morandi. Na fotografiji, koja je objavljena na Twitteru, jasno se vide kablovi koji vise s donje strane mosta.
Obitelji poginulih i vlasti za katastrofu krive privatnu kompaniju Autostrade per l'Italia koja održava većinu talijanskih autocesta. Autostrade per l'Italia pak tvrdi da je vijadukt Morandi, sagrađen 1960-ih, bio pod stalnim nadzorom i da su upravo u tijeku bili radovi na jačanju njegovih temelja.
Prije dvije godine, profesor građevinarstva na Sveučilištu u Genovi Antonio Brencich ocijenio je da je most "građevinski neuspjeh" s "jako visokim troškovima održavanja".
Tada je istaknuo da su troškovi radova bili precijenjeni, ali i na pogrešnu procjenu viskoznosti betona koju je proizveo nehorizontalni cestovni plan. Podsjetio je na to da su oni koji su još 80-ih godina prošlog stoljeća prelazili preko vijadukta osjećali neugodne uspone i silaske uslijed odgođenih pomaka struktura dijelova vijadukta koje su bile bitno različite od onih predviđenih u fazi projektiranja.
- Vijadukt je velike izvanredne radove održavanja, uključujući zamjenu ovjesnih kabela potkraj 80-ih i početkom 90-ih godina. Nazvati ovu nesreću nemarom ne bi bilo uveličavanje stvari, ali dodatna istraga pokazat će o čemu se zapravo radi - kazao je Brencich.
Vijadukt, koji mještani zovu Bruklinski most, urušio se u utorak tijekom nevremena. Nekih 30 do 35 automobila i tri kamiona palo je s visine od 45 metara. Prema posljednjim podacima, poginulo je 42 ljudi.
Vijadukt se nalazi iznad rijeke, željezničke pruge i dva skladišta. Bio je ključan prometni pravac u gradu povezujući ceste koje idu prema Francuskoj i Milanu.