Nakon predstečaja proglašenog u srpnju na Trgovačkom sudu u Zagrebu, tvrtka Studio Moderna – TV prodaja, u vlasništvu slovenskog tajkuna Sandija Češka, čeka službeno sudsko rješenje o otvaranju stečaja, potvrdio je za 24 sata predstečajni, odnosno uskoro stečajni povjerenik Josip Dujmović. Radi se o firmi poznatoj po Top Shopu, Dormeu, Delimanu i Kozmodisku, koja je prije predstečaja zapošljavala oko 400 ljudi, ostalo ih je dvjestotinjak.
Dujmović nam potvrđuje da je otprilike polovica radnika otišla, a što će biti s preostalom polovicom, odlučivat će Skupština.
- Čeka se službeno sudsko rješenje o otvaranju stečaja, nakon čega kreće rok od 60 dana u kojem vjerovnici trebaju prijaviti potraživanja, tad ćemo vidjeti tko su sve oni. Na skupštini će se donositi odluka u kojem pravcu dalje ići - moguća rješenja su, teoretski, da vjerovnici odluče poslovanje nastaviti, da se nastavi samo dio poslovanja, ili da se sve zajedno ugasi, zatvori i rasproda, kaže Dujmović, koji će po sili zakona biti imenovan stečajnim upraviteljem.
Na pitanje što se dogodilo tvrtki s nekad jako popularnim proizvodima, što ju je dovelo do ovakvog scenarija, odgovara kako su pandemija, rat u Ukrajini, inflacija, poremećaji u transportu i opskrbi, svi posljedični poremećaji na tržištu, utjecali na to.
- Kasni se s plaćama, plaćanjem preza i PDV-a, nema novaca za novu robu, i svaki mjesec produžavanja agonije produbljuje i problem. Koliko će sve skupa trajati do rješenja, ovisi o skupštini - može biti vrlo brzo, i ne mora. Ima predmeta koji se riješe brzo, ima i dugotrajnih, odgovara Dujmović na pitanje kad bi se moglo znati hoće li tvrtka nastaviti poslovati, ili se gasi.
Njena dugovanja, prema podacima iz predstečaja, iznose 14 milijuna eura.
- Kolika su ona doista vidjet ćemo kad vjerovnici prijave potraživanja, iz isukstva pretpostavljam da će iznos biti podjednak, ali to ćemo znati tek kad prođe rok za prijavu potraživanja, kaže upravitelj. Tvrtka je sama zatražila predstečaj zbog manjka likvidnosti u iznosu od 1,1 milijun eura.
Češko je tvrtku kći u Hrvatskoj pokrenuo 1997., i njeni su se prihodi prije pandemije ovdje kretali između 35 i 37 milijuna eura, dok su prošle godine pali na 21,7 milijuna eura.