To je to što me zanima!

Fijasko: Vozio je samo osam mjeseci, a vraćaju ga Končaru

Nakon četiri godine Federalna BiH vratit će niskopodni električni vlak Končaru. Nabavili su ga za 5,3 milijuna eura, no Hrvatskoj još nisu platili ni kune
Vidi originalni članak

Željeznice Federacije BiH u utorak su definitivno odlučile da će vratiti Končaru moderni niskopodni električni vlak. Iako su ga nabavili krajem 2008. za 5,3 milijuna eura, vlak su koristili samo osam mjeseci.

- Dogovorili smo se da vratimo vlak Končaru, ne zbog toga što ne valja, nego jer nije za naše pruge i nema zainteresiranih ljudi za prijevoz ovim modernim vlakom, a i nemamo novca da ga platimo. Katastrofa - kazao je Enver Bijedić, federalni ministar prometa i komunikacija.

Končar već planira vlak dalje dati u najam HŽ Putničkom prijevozu. S obzirom da Federalna željeznica duguje dodatnih 6,5 milijuna eura Končaru i za remont njihovih lokomotiva, dogovorili su da će taj dug reprogramirati i platiti u ratama. Susjedi su odsutali od daljnje kupnje 12 novih vlakova koje su već naručili.

Iako su ga najavljivali kao simbol modernizacije željezničkog prometa u BiH, zbog neprilagođenosti tračnicama doživio je fijasko, a protiv bivše Uprave Željeznica podignuto je osam kaznenih prijava.

Bijedić ističe da se neki iznosi između Končara i Željeznica ne poklapaju te da treba vidjeti što su točno njihovi prethodnici potpisali.

Narednih dana analizirat će Končarova potraživanja kako bi otplatili propalu investiciju. Za vlak Hrvatskoj do sada nisu platili ni kune, piše Klix.ba.

- Dug koji Željeznice FBiH imaju prema Končaru iznosi 12 milijuna eura. Jedan dio odnosi se na vlak, a drugi dio za popravak i rekonstrukciju lokomotiva, koji iznosi 6,5 milijuna eura. Kada je u pitanju vlak Končar, točno je da nije plaćena ni marka duga - objasnio je ministar prometa i komunikacija.

Kupovinu vlaka dogovorili su tadašnji premijer FBiH Nedžad Branković i potpredsjednik Vlade Damir Polančec.

Idi na 24sata

Komentari 117

  • Prva Proleterska 09.02.2014.

    A šta ako je to bio test za tu kompoziciju , prije poćetka serijske proizvodnje , jer se po HR željeznicama nije smio praviti , a po Bosni može sve, pa još htjeli to i naplatiti !

  • Prva Proleterska 09.02.2014.

    Ovakav ugovor bi bio sasvim normalan , da je bila dogovorena i dalja isporuka od.nabavka takvih kompozicija od strane BiH. Da se im da prvi na probu , a ostali da stižu po jedan na pola godine. Nikako pa nije moguće ni ozbiljno od BiH , da je kupila samo jednu kompoziciju, pa je stoga trebao Konćar dati kompoziciju u lizing . Kriv je Konćar sam sebi , a ne kupac, naroćito ako su i znali , da te kompozicije ne mogu voziti po nezavarenim šinama!

  • bajica1009 06.02.2014.

    Poduzetnik godine napravio ugovor sa zemljacima da probaju njegov vlak, vlak loša kopija nagibnog-Španjolskog vlaka sada će ga iznajmiti HŽ-eu zato im i treba da, ugovor koji su potpisali sa HŽ o nabavci vlakova, mogu poskidati nedostatke i eventualno ih sanirati prije isporuke, zato je isporuka za 2,5 godine. Imaju toliku zaposlenost da ne mogu prije jer im je 40% radnika na ne plaćenom.

Komentiraj...
Vidi sve komentare