Jadrolinijin trajekt Sis pokušao je početkom tjedna pristati u novu zadarsku trajektnu luku Gaženicu. Nije uspio jer su rampu postavili prenisko, pa teretna vozila ne mogu s trajekta izaći na obalu.
Iako još nema službenih podataka, procjenjuje se da za sigurno pristajanje i iskrcaj vozila treba povisiti barem još pola metra.
Nadam se da će se problem uspjeti što prije riješiti, kaže zadarski župan Stipe Zrilić
Iz Ministarstva pomorstva kažu kako svi trajekti mogu pristati u Novu luku Gaženica na siguran način, a rješenje problema vide u gradnji čeličnih klinova.
- Budući da ukrcajno-iskrcajne rampe nisu iste na svim trajektima, izradit ćemo mobilne čelične klinove, kojima ćemo riješiti visinu rampe. Takvo rješenje za određene vrste trajekata već primjenjuju u Splitu - priopćili su iz ministarstva pravdajući se da ne mogu reći koliko će to koštati.
Procjene govore da bi samo jedna čelična konstrukcija mogla koštati oko 50.000 eura. Lokalnom trajektnom prometu namijenjeno je šest iskrcajno-ukrcajnih mjesta.
Projektanti obalnih konstrukcija Gaženice su Institut IGH i Rijekaprojekt, a na temelju njihovih projekata je i dobivena građevinska dozvola. No zadarska Lučka uprava ispitat će na koje su se pravilnike i standarde pozivali prilikom projektiranja.
Kako neslužbeno doznajemo, pri planiranju luke 2006. s nacionalnim linijskim brodarom Jadrolinijom nije bilo konzultacija o gradnji pristanišnih rampi.
Gradnja luke do sada je stajala 180 milijuna eura, a još 20 milijuna treba za zgradu terminala.