Australac Dale Lapthorne, otac Britt čije su mrtvo tijelo pronašli u
Jadranu prije dvije godine, za australske medije pričao je o problemima s
njezinim Facebook profilom nakon nestanka. U njenom slučaju
policija je morala ugasiti profil na Facebooku kako otmičari ne bi
došli do važnih informacija o istrazi.
- Od Brittinog nestanka do nalaska tijela prošlo je nekoliko tjedana. U to vrijeme policija je vjerovala kako je oteta. Jedna grupa tvrdila je kako ju drži. Trebao nam je dokaz. Morali smo zatvoriti njezin Facebook profil zbog informacija. Bojali smo se da bi otmičari tamo mogli naći odgovore o tijeku istrage - rekao je i dodao kako je policiju brinulo što se događa na Facebooku. Svi su pokušavali biti inspektori.
No mnogi već razmišljaju što će biti sa profilima umrlih. Facebook računi i email predstavljaju 'digitalno nasljeđe'. U SAD-u su se već pojavile neke tvrtke koje se brinu za online prisutnost nakon smrti.
Servis legacylocker.com nudi vam 'sef' u koji možete pohraniti sve vaše lozinke kao i kome ćete ih oporučno ostaviti nakon smrti ili ako završite u komi te tko će upravljati vašim računima. Morate navesti dvoje ljudi koji će kontaktirati kompaniju i obavijestiti ih o smrti te donijeti dokaz da vas više nema.
'Agresivnija' je pak deathswitch.com koja šalje mailove u kojem trebate potvrditi vašu lozinku kako bi se oni uvjerili da ste još živi. Ako više puta ignorirate njihove zahtjeve oni će pretpostaviti da ste mrtvi tako da će vašu 'virtualnu ostavštinu' proslijediti onima koje ste imenovali za vaše nasljednike. Sve to plaćate 20 dolara godišnje.
'Vječnost je moguća', slogan je kompanije Intellitar (virtualeternity.com), koja vam omogućuje da stvorite vašeg avatara. Sve što trebate jest poslati im vašu najnoviju fotografiju, a oni će joj dati glas i učiniti ju 'živom'. Tada ste i nakon smrti u mogućnosti razgovarati s vašim najmilijima. Uz fotografiju bitni su im i neki osnovni podaci o vama, a za 24,95 dolara mjesečno moći ćete napraviti svoje četiri virtualne verzije, piše SMH.
Stručnjak za socijalne medije Ross Monaghan vjeruje kako će to postati izuzetno bitno pitanje u narednih nekoliko godina.
- Samo je pitanje vremena kada će netko preuzeti vodeću ulogu u tome - rekao je.